مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال بالغ بر ۱۸ هزار تن گردوی خشک در استان تولید شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات گردوی استان را بیش از ۹۱۹۲ هکتار اعلام کرد و گفت: استان کرمانشاه ۸۳۹۳  هکتار باغ گردوی بارور دارد و مابقی باغات گردوی استان هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

او متوسط عملکرد باغات گردوی استان را ۲.۲ تن گردوی خشک در هکتار اعلام کرد و افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۱۸  هزار و ۴۶۵ تن گردو در این استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ارقام گردوی باغات استان را عمدتا شامل چندلر،  فرانکت و فرنور عنوان کرد.

احمدی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه کم و بیش باغ گردو داریم، بیان داشت: بیشترین باغات گردوی استان در شهرستان پاوه قرار دارد و تولیدات باغات گردوی این شهرستان به دلیل استفاده کم باغداران از سم و کود جزو محصولات سالم است.

او با اشاره به کیفیت بالای گردوی تولیدی در استان، ادامه داد: گردوی تولیدی در باغات استان کرمانشاه به دلیل کوهستانی بودن منطقه و استقرار باغات در ارتفاعات و نیز دمای مناسب، میزان روغن بالا و عطر و طعم خاص خود را دارد.

احمدی اظهار داشت: بخشی از گردوی تولیدی در استان مصرف داخلی دارد و مابقی  روانه عراق و دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌شود.

او با بیان اینکه برداشت گردو در شهرستان‌های گرمسیر استان شروع شده، گفت: برداشت محصول در باغات گردوی این استان تا اواخر مهر ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گردو ، پاوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.