نخست وزیر ایالتی نیو ساوث ولز استرالیا با اشاره اوضاع کرونایی گفت وضعیت در ماه‌های آتی وخیم‌تر خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از «نیوزیلند هرالد»، گلدیس برجکلیان، نخست وزیر ایالتی نیو ساوث ولز استرالیا در سخنانی در خصوص وضعیت کرونایی این ایالت استرالیا در ماه‌های آتی هشدار داد.

گلدیس برجیکلیان گفت: دو ماه آتی ممکن است چالش زا‌ترین وضعیتی باشد که شاید تا کنون دیده ایم.

او همچنین به خبرنگاران گفت: من نیاز دارم تا اطمینان دهم ما نه تنها در خصوص روز آتی تصمیم گیری می‌کنیم؛ بلکه برای هفته و ماه آتی تصمیم می‌گیریم و این بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنیم تمامی دولت برای آنچه که چند ماه آینده برای ما به ارمغان می‌آورد، اطمینان یابیم.

سخنان نخست وزیر ایالتی نیو ساوث ولز در حالی بیان شده است که این ایالت استرالیا از ابتلای ۱۲۶۲ مورد جدید به کرونا خبر داده است.

گفتنی است روز جمعه نیز موارد روزانه ابتلا به کرونا برای نخستین بار در دوران این همه گیری در استرالیا از ۱۹۰۰ تن نیز گذشت و به عدد ۲ هزار نفر نزدیک شد. این رکورد در حالی به ثبت رسیده که شیوع سویه دلتای کرونا با وجود قرنطینه شهر‌های سیدنی و ملبورن، همچنان در این کشور در حال پیشروی است.

بر پایه گزارش خبرگزاری رویترز، استرالیا همچنان درگیر موج سوم ابتلا به کرونا با سویه دلتای این ویروس است که همین مسأله سبب شده است تا مقامات این کشور، سیاست «صفر کووید» را به سیاست سرکوب ویروس تغییر دهند.

چندی پیش پزشکان استرالیایی هشدار داده بودند حتی اگر میزان واکسیناسیون افزایش یابد، بیمارستان‌های این کشور برای مقابله با طرح‌های بازگشایی دولت آماده نیستند و خطر فروپاشی نظام بهداشت در صورت پایان دادن به تدابیر محدود کننده وجود دارد.

انجمن پزشکان استرالیایی اعلام کرده بود نظام بهداشت با خطر گیر افتادن در یک چرخه دائمی بحران مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار