حسن ابراهیمی گفت: نداشتن بیمه یکی از مشکلات اساسی جامعه روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسن ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان یزد در جلسه بررسی مشکلات بخش مرکزی شهرستان ابرکوه گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه به خصوص جامعه روستایی، کم توجهی و برخوردار نبودن آن‌ها از پوشش بیمه‌ای است.

او افزود: در وضعیت امروز جامعه با توجه به درآمد نداشتن کشاورزان و روستاییان، شاهد بروز مشکلات زیادی در جوامع و خانواده‌های روستایی و عشایری هستیم که این وضعیت زیبنده مردم و نظام ما نیست.

این مسئول ادامه داد: بیمه یکی از موضوعاتی است که می‌تواند در وضعیت رفاه روستائیان تاثیرگذار باشد چرا که از اصل‌های ضروری است و نبود آن وضعیت‌های سخت را برای مردم بغرنج می‌کند.

مدیر صندوق بیمه استان یزد افزود: تا پیش از تاسیس صندوق به این دلیل که فعالیت‌های روستاییان به صورت خود اشتغالی بوده و کارفرما ندارند، امکان بیمه پردازی آن‌ها در هیچ یک از صندوق‌های بیمه وجود نداشت، اما با تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۳ امکان بهره‌مندی این قشر زحمتکش از مزایا و مستمری‌های بیمه فراهم شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سکونت در روستا شرط اصلی بیمه در صندوق بیمه روستاییان است و کلیه افراد ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و اشتغال به مشاغل ۲۰۰ گانه کشاورزی می‌توانند بیمه پردازی کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.