حال و هوای بازار موبایل در آستانه بازگشایی غیرحضوری مدارس/ جنجال گوشی‌های شیائومی بر بازار تاثیر داشت؟

بازار موبایل طی چند روز گذشته به دلیل افزایش تقاضای خرید برای دانش‌آموزان و همچنین خبر قفل شدن گوشی‌های شیائومی با تحولاتی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به زمان  بازگشایی مدارس  با توجه به اینکه فعلا آموزش به صورت غیر حضوری است، طبق روال باید تقاضا برای خرید گوشی و تبلت برای دانش آموزان افزایش یابد و این موضوع بازار موبایل را تحت تاثیر قرار می دهد.

موضوع داغ دیگری که طی چند روز گذشته به شدت این بازار را تحت تاثیر قرار داده خبر از کارافتادن گوشی‌های شیائومی به‌علت تبعیت این شرکت از تحریم‌های ایالات متحده  بوده که بسیاری از صاحبان این مدل گوشی ها را برای فروش روانه بازار کرده است.

طبق گزارش‌ میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  از بازار‌های موبایل تهران، طی دو روز گذشته مراجعات به این بازار‌ها  افزایش یافته است اما به گفته برخی مغازه داران بازار هنوز راکد است و تقاضای خرید کاهش یافته است.

در همین ارتباط یک فروشنده گوشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد : با توجه به نیاز دانش آموزان به تبلت و موبایل برای آموزش غیرحضوری، شرایط امروز، آن بازاری نیست که فروشندگان انتظارش را داشتند و شلوغی لازم را ندارد.

درباره خبر قفل شدن گوشی‌های برند شیائومی در ایران  و تاثیر آن بر بازار هم از چند فروشنده موبایل سوالاتی پرسیدیم که اغلب فروشندگان این خبر را تکذیب کردند و گفتند که این خبر بلافاصله بعد از انتشار توسط برند شیائومی تکذیب شده و این برند، ایران را از سایر کشور‌هایی که این اتفاق برایشان خواهد افتاد جدا کرده است.

به گفته فعالان بازار موبایل هم اکنون این محدودیت در کشورهای لبنان و کوبا در حال رخ دادن است و برای ایران که یکی از خریداران اصلی این  برند است اتفاقی نخواهد افتاد.

در این خصوص یک مغازه دار که به نوعی خود را نمایندگی رسمی این کمپانی معرفی می‌کرد نیز گفت: بعد از منتشر شدن این خبر افراد زیادی با نگرانی از اینکه گوشی‌هایی که دارند قفل شود ،به صورت مداوم به تلفن‌های این فروشگاه زنگ زده و مسئله را جویا شده اند و بازار این مدل گوشی  تحت تاثیر این خبر به هم ریخته است.

به گفته این فعال بازار موبایل طی دو روز گذشته مراجعه افراد برای فروش انواع گوشی مدل شیائومی افزایش یافته است .


بیشتر بخوانید



در رابطه با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و تاثیر آن بر بازار هم از فروشندگان سوالاتی پرسیدیم.

یکی از مغازه داران در این خصوص گفت: مردم استقبال کمی از گوشی‌های دست دوم نشان می‌دهند و ترجیحشان برای خرید گوشی برای فرزندشان گوشی‌های نو و آکبند است، مگر کسانی که واقعا توان لازم برای خرید گوشی نو را نداشته باشند.

او افزود: هر کسی برای فرزندش بنا به توان خودش خرید می‌کند، مثلا کسی که از توان خوبی برای خرید گوشی برخوردار است حتی تا ۲۰ میلیون تومان هم هزینه کرده است، اما اکثر والدین حداکثر تا پنج میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه می‌کنند.

یک مغازه دار در خصوص خرید تبلت برای دانش آموزان گفت: خانواده‌ها در ابتدا تمایل به خرید تبلت برای فرزندشان دارند، چون کارایی آن را  به دلیل صفحه بزرگتر و راحتی کار بیشتر، بهتر می دانند، اما با مشاوره‌هایی که از ما می گیرند و مقایسه‌هایی که بین قیمت‌ها انجام می‌دهند در نهایت ۸۰ درصد آن‌ها نظرشان تغییر می‌کند و به خرید گوشی تمایل پیدا می‌کنند.

در پایان توصیه‌ای که در این روز‌های کرونایی به مردم می توان داشت این است که حتما قبل از خرید گوشی و کالای دیجیتال مورد نیاز خود، مشخصات کالا‌ را در سایت‌های معرفی این محصولات مشاهده و مقایسه کنند تا هم انتخاب دقیق تری داشته باشند و هم از شلوغی و ازدحام در این بازار‌ها به خاطر بیماری کرونا جلوگیری شود و مردم تنها برای نهایی کردن خرید خود به اینگونه اماکن مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوشی ، بازار ، خرید گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۴۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
پس یعنی انتظار دارید فروشنده های گوش چیز غیر این بگن؟؟! فروشندگانی که الان خصوصا نزدیک اول مهر است و انبارهاشون پر از گوشی خصوصا شیائومی ، باید ازشون انتظار داشت بگن صحت داره و این مدل رو نخرید ؟! باید دولت و مسئولین دست اندرکار خیال مردم را راحت کنند نه فروشندگان !! البته نه مثل موارد دیگه الان یه چیزی بگن بعددیگه کلا هیچی نگن یا بزنند زیرش و کلی دلیل بیارن که قرار نبود فلان بشه و... ولی آمریکا و.... این کارو کرد ! یعنی اگه این مدل گوشی تو ایران قطع نمیشه تضمین بدن به مردم بدن اگه قطع شد ببرن رایگان به مراکزی مشخص تحویل بدن و مدل و مارک دیگه بگیرن ! اگه مطمعن نیستن همون بهتر که اصلا هیچی نگن و بگن نمیدونیم چی پیش میاد!! اینطوری مردم بلاخره یه فکری خودشون میکنند !.
Romania
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
دیروز کارگران شیراز میگفتند معاون اداره پست شیراز گفته من دارم دفاتر پستی که گوشی قاچاق میفرستند را میبندم مدیر کل دستور باز کردن انها را صادر میکند. چند روز دیگه شیرازیها برامون انقدر میفرستند که بازار ریزش قیمت هم میکنه .گرون نخرید. دمشونم گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
برو تو کشور خودت اظهار نظر کن به اینجا چکار داری؟ شیراز را بردی انجا یا انجا رو اوردی شیراز؟
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
کجای کاری برو ببین چند تا دفتر را به خاک سیاه نشانده اند تا هفته قبل همین اقایان تو جلسه دفاتر به ما گفتند درامدتان را افزایش دهید میفرمودند ما هماهنگ کردیم مشکلی نیست. حالا اگر جرعت داری یک گوشی بفرست امعاونی که فرمودید جلوی ارسال قاچاق را میگیرد تو زمستان سال قبل چندین بار به خود من زنگ زد یک دفعه چه اتفاقی افتاده که رنگ عوض کردند دو سه سال گذشته بالاشهر شیراز خانه خریده ماشین شاسی بلند خریده .لطفا با شگاه خبر نگاران جوان اگر امکان دارد یک خبر از دفاتر تعطیل شده در استان فارس تهیه کنید چرا این حجم از دفاتر بطور ناگهانی تعطیل شده ؟؟؟؟؟؟؟ چرا مرسولاتی که در یک سال گذشته امکان ارسال داشتند یک شبه غیر قابل ارسال شدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
همانطور که برا روادید اربعین باید حتما کارت واکسن دقیق و کامل باشه برا ترددهای بین استانی یا بین شهری هم اگه کارت سرنشینا کامل نباشه خودرو جریمه بشه
و برا مدارس هم اگه حضوری بشه یکی از شرایط پذیرش دانش آموز دو هفته از تاریخ تزریق دز دوم واکسن والدین گذشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
باید زیر ساخت های لازم برای رقابت با برندهای خوب دنیا در کشور به وجود بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
تو سایت خبری وابسته شیائومی نوشته که 20 اکتبر نوبت ایران میشه و تمام گوشی های شیائومی بسته و از دسترس خارج میشود.
چی میگم فروشندگان موبایل!!!؟
میخوان رو دستشون باد نکنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
شایعه نکنید خود شرکت شیائومی گفته قفل شدن گوشی ربطی به تحریم نبوده اونایی هم گوشیشون قفل شده به خاطر قاچاق بوده
آخرین اخبار