رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از راه اندازی ۲ پایگاه تجمیعی تزریق واکسن به زودی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد خیراندیش ، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه آمار واکسیناسیون کرونا در همدان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: ۶۵ تیم بهداشتی کار واکسیناسیون را در این شهرستان بر عهده دارند.

او با بیان اینکه پایگاه‌های تزریق واکسن از ساعت هفت و نیم صبح به مدت ۱۲ ساعت فعال هستند اظهار داشت: ۷۱۲ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده که سهم شهرستان از این رقم ۳۱۲ هزار دُز است.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا هفت هزار دُز واکسن در شهرستان همدان تزریق می‌شود اضافه کرد: ۲۰۰ هزار نفر دُز نخست و ۱۱۲ هزار نفر دُز دوم واکسن کرونا را در این شهرستان تزریق کردند که معادل ۴۳ درصد واجدان شرایط در دُز نخست و ۲۴ درصد در دُز دوم است.

خیراندیش  افزود: به منظور کاهش بار مراجعات به پایگاه‌های واکسیناسیون، ۲ پایگاه تجمیعی تزریق واکسن به زودی در شهرستان همدان راه اندازی می‌شود که شامل یک پایگاه در سایت اداری هلال احمر واقع در شهرک شهید مدنی و یک پایگاه برای دانشجویان در دانشگاه بوعلی سینا است.

او یاد آوری کرد:بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن برای تزریق است بنابراین نمی‌توان واکسن خاصی را برای عموم مردم تجویز کرد هر چند در تزریق واکسن داشتن بیماری زمینه‌ای وضعیت سیستم ایمنی بدن باید مد نظر قرار گیرد.

شهرستان همدان دارای ۳۶ مرکز بهداشتی و درمانی، ۲۴ پایگاه بهداشتی، ۵۱ خانه بهداشت روستایی، هفت مرکز غربالگری کرونا، چهار مرکز واکسیناسیون کرونا و ۱۲ آزمایشگاه است.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، ۲ شهرستان فامنین و تویسرکان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان مابقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.