مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان از کمک ۶.۵ میلیارد تومانی داوطلبان و خیرین استان تهران در اجرای طرح ملی نذر آب ۴ در مناطق متاثر از خشکسالی شهرستان زرآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیین بسته بندی و توزیع ۱۶۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی، ۱۰۶ تانکر آب، ۱۳۰۰ بسته لوازم التحریر، ۴۴ هزار آب معدنی، ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز و آبرسانی به ۵ روستا توسط خیرین تهرانی برای روستاییان مناطق کم برخوردار سیستان و بلوچستان از جمله شهر‌های کنارک و زرآباد انجام شد.

میربهاء الدین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح نذر آب همچون سال‌های گذشته امسال نیز از ۲ شهریور ماه با حضور استان‌های معین در ۸ شهرستان استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان تهران امسال با حضور در شهرستان زرآباد به همراه تیم پزشکی توانمند شامل ۲۰ پزشک داوطلب متخصص، چشم پزشک، دندانپزشک و پیراپزشک جهت ارائه خدمات سلامت در این شهرستان حضور یافتند.

میر بهاء الدین گفت: همچنین با کارشناسی‌های انجام شده جهت رفع تنش آبی در ۵ روستا اجرای پروژه‌های آبرسانی پایدار با لوله گذاری و هزینه‌ای بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد و در محور معیشتی نیز با اعتبار ۴ میلیارد تومان از محل خیرین داوطلب و جمعیت هلال احمر استان تهران توزیع بسته‌های حمایتی، بهداشتی و فرهنگی در حال اجرا می‌باشد.

فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در تشریح  خدمات گفت: توفیق حاصل شد در چهارمین سال متوالی حضور در استان سیستان و بلوچستان جهت اجرای طرح ملی نذر آب، امسال در خدمت مردم شریف شهرستان زرآباد باشیم. پروژه نذر آب ۴ در چهار محور کمک به تامین آب شرب سالم، ارائه خدمات معیشتی و بهداشتی، ارائه خدمات سلامت و درمانی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت خیرین هلال احمر استان تهران در این شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

سلیمی معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان ضمن تشکر از جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال هم نذر آب در استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی به همت ومشارکت اعضا و داوطلبین وخیرین جمعیت هلال احمر اجرایی شد. با توجه به تجربه سه سال گذشته وارزیابی‌های انجام شده با اجرای طرح‌هایی در راستای آبرسانی پایدار مانند نصب دستگاه تصفیه آب و لوله کشی و احیای قنوات و ازین دست پروژه‌ها طرح را اجرا ودر کنار آن توزیع بسته‌های معیشتی بهداشتی نیز ارائه گردید.

نجاری فرماندار شهرستان زرآباد نیز  ضمن تشکر وتقدیر از حضور فعال و حس نوعدوستانه و خدمت ایثارگرانه جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و سیستان وبلوچستان گفت: از ۵۰ روستای این شهرستان ۳۰ روستا در بحث آب دچار مشکلات عدیده‌ای می‌باشد و باتوجه به تازه تاسیس بودن شهرستان زرآباد، درخواست ما از جمعیت هلال احمر کشور افتتاح شعبه در این شهرستان و استقرار آمبولانس و همچنین تانکر آبرسانی جهت پایداری در تامین آب شرب سالم برای اهالی این منطقه می‌باشد.

در پایان مراسم طرح آبرسانی پایدار به ۵ روستای شهرستان زرآباد بصورت نمادین در روستا‌های دولت آباد و امام آباد با حضور مسئولین جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان، فرمانداران کنارک و زرآباد و سایر مسئولین محلی کلنگ زنی و افتتاح گردید.

همچنین یک باب مدرسه دو کلاسه نیز با همت خیرین داوطلب در روستای خیرآباد راه اندازی و بسته‌های فرهنگی شامل کیف؛ کفش و لوازم التحریر به دانش آموزان اهدا شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار