معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همدان با پوشش ۳۷/۱ درصدی واکسیناسیون در نوبت اول، جزو ده استان برتر کشور است.

 

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمد خزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه با پوشش پوشش ۳۷/۱ درصدی واکسیناسیون در نوبت اول، همدان جزو ده استان برتر کشور است،گفت : در نوبت دوم واکسیناسیون ۱۹ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش قرار گرفته اند و  آمار واکسیناسیون کووید ۱۹ در همدان به مرز ۷۰۰ هزار دُز نزدیک شده است.

او در ادامه افزود: تاکنون ۶۹۵ هزار و ۳۸۹ دُز واکسن کرونا براساس اولویت های اعلام شده در این استان تزریق شده است.

خزائی یاد آور شد: از این تعداد واکسن، ۴۵۳ هزار و ۲۴۶ دُز آن در نوبت نخست و ۲۴۲ هزار و ۱۴۳ دُز نیز در نوبت دوم تزریق شده است.

او  ادامه داد: سهم شهرستان ها در تزریق دُز نخست واکسن کرونا نیز به ترتیب همدان ۱۹۱ هزار و ۶۴۵ دُز ، ملایر ۸۳ هزار و ۳۳۲ دُز ، نهاوند ۴۷ هزار و ۳۸۸ دُز ، تویسرکان ۲۹ هزار و ۸۰۱ دُز ، کبودرآهنگ ۲۹ هزار و ۳۶۷ دُز، بهار ۲۸ هزار و ۹۴۵ دُز ، رزن ۲۰ هزار و ۶۷۴ دُز ، درگزین ۱۲ هزار و ۶۰۱ دوز و فامنین تزریق ۹ هزار و ۴۷۵ دُز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: روزانه ۱۴ هزار و ۹۷۰ دُز واکسن در این استان تزریق می شود که شامل ۶ هزار و ۶۹۷ نفر در شهرستان همدان، سه هزار و ۹۸ دُز در ملایر، یک هزار و ۳۵۷ دُز در نهاوند، یک هزار و ۵۴ دُز در تویسرکان، ۵۵۰ دُز در کبودراهنگ، ۸۱۴ دُز در شهرستان بهار، ۸۰۶ دُز در رزن، ۳۳۸ دُز در درگزین و ۲۵۶ دُز در فامنین می شود.

خزایی ابراز امیدواری کرد:با ورود محموله های جدید واکسن به کشور و اختصاص بخش قابل توجهی از آن به همدان بتوان در بازده زمانی ۵۵روز بیش از ۷۵درصد جمعیت استان را واکسینه کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.