کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واحد‌های اقتصادی عرضه کننده برخی کالاها ملزم به ثبت‌نام در سامانه‌های تجارت و جامع انبار‌ها می‌باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بخشعلی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مراحل اجرای پروژه استقرار سامانه جامع تجارت برای کالا‌های پتروشیمی، روغن‌موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودرشوینده، پوشک خردسال، شیرخشک صنعتی و مقاطع فولادی در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان آغازشده است.

او با بیان اینکه ثبت کلیه اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع کالا‌ها و... در سامانه جامع تجارت ضروری است و در راستای اجرای تکالیف قانونی برگرفته از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌باشد، افزود: طبق قانون عرضه کالا‌های فوق صرفاً در چارچوب سامانه یادشده و توسط اشخاص دارای کد نقش، میسر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: واحد‌های اقتصادی شامل واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره ای، شرکت‌های پخش، کسب و کار‌های مجازی، تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت (اسکاد) و تعاونی‌های مصرف کارگران (امکان) که کالا‌های فوق را عرضه می‌کنند نسبت به ثبت اطلاعات از جمله ثبت نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش و همچنین ثبت نام در سامانه جامع انبار‌ها و ثبت اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالا‌ها در سامانه‌های مذکور حداکثر تا ۲۷/۶/۱۴۰۰ هستند.

بیاتی بیان کرد: پس از پایان مهلت مقرر و در صورت عدم ثبت اطلاعات در سامانه‌های فوق الاشاره، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا، با متخلفین بر اساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

او تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان خراسان رضوی در مرکز استان و شهرستان‌ها اطلاع رسانی کرده تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.