شش افسر پلیس آمریکا به دلیل سوء رفتار در واقعه حمله به ساختمان کنگره به تخلف انضباطی متهم شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس کنگره آمریکا ۶ افسر خود را به دلیل سوء رفتار در رویدادهای حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه به تخلف انضباطی متهم کرد.

پلیس کنگره آمریکا (USCP) در بیانیه ای اعلام کرد: درباره واقعه حمله به کنگره و اقدامات افسران پلیس در آن ماجرا بیش از ۳۰ بار از سوی مسئولان این حادثه تحقیقاتی صورت گرفت و همه آنها بررسی شد و دفتر دادستانی آمریکا در واشنگتن دی سی، در هیچ یک از موارد شواهد کافی برای اتهاماتی مبنی بر جنایت ، پیدا نکرده است.

در این بیانیه آمده است: با این وجود، مجازات برای۶ افسر پلیس اعمال شد. سه افسر پلیس به دلیل رفتار ناشایست ، و سه تن دیگر هریک به دلیل" اظهارات نادرست"، "عدم رعایت دستورات" و "انتشار نادرست اطلاعات" محکوم شدند. پلیس هیچ جزئیاتی در مورد مجازات‌های توصیه شده و اسامی افسران ارائه نکرد.

مقامات پلیس آمریکا می‌گویند در طی تحقیقات صورت گرفته در زمینه حملات ۶ ژانویه تمامی افسران پلیس حاضر در صحنه شناسایی شده اند.

به گفته پلیس آمریکا تمامی شکایت‌هایی که از این افسران پلیس شده بود حاوی اطلاعات خیلی کمی بودند و در ۲۰ مورد هیچ گونه تخلفی مشاهده نشده است. در بیانیه پلیس آمریکا آمده است: در برخی موارد جزئی مجازات انضباطی برای مواردی همچون رفتار نامناسب، عدم رعایت دستورالعملها، اظهارات و انتشار اطلاعات نادرست در نظر گرفته شده است.

همزمان با درخواست دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا مبنی بر نپذیرفتن نتایج قطعی انتخابات، طرفداران وی از سراسر کشور به خیابان‌های ریختند و بعد از چند ساعت با تجمع در مقابل ساختمان کنگره با عبور از نیرو‌های امنیتی وارد ساختمان شدند. در این حادثه ۵ نفر کشته شدند.

رییس پلیس آمریکا پیشتر اعلام کرده بود: ۳۵ پلیس امنیتی کنگره به دلیل اقدامات خود در روز ۶ ژانویه مورد بازجویی قرار گرفتند که از این بین ۶ نفر تعلیق شده اند.

تیم رایان، نماینده دموکرات آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود دو نیروی پلیس از کار تعلیق شده اند؛ یکی از آن‌ها با معترضان عکس گرفته و دیگری برای ورود مهاجمان به داخل ساختمان با آن‌ها همکاری کرده بود.

ماه گذشته، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن با اعطای چهار نشان طلا به  افسران پلیس که در شورش ۶ ژانویه از ساختمان کنگره آمریکا دفاع کردند، تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار