معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پیشرفت فیزیکی طرح صنایع شیمیایی پتروارمند ۳۵ درصد بوده و ۸۰ درصد سهام این شرکت مربوط به شرکت پترول و ۲۰ درصد نیز مربوط به شرکت پتروشیمی لردگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های متعدد احداث دو پارک اوره در چهارمحال و بختیاری به سرانجام رسید، اظهار کرد: هیئت امنای پارک اوره لردگان با حضور استاندار، شرکت پتروشیمی پترول، شرکت پتروشیمی لردگان، نماینده شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تشکیل شد.

او افزود: طی برگزاری سه مرحله فراخوان در نهایت شرکت پناه صنعت با ۸۰ درصد سهام و شرکت پتروشیمی لردگان نیز با ۲۰ درصد سهام برنده این مزایده شده و در حال فراهم کردن مقدمات تشکیل شرکت هستند، پس از این نیز درخواست واگذاری اراضی ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


نصیری بیان کرد: پارک اوره لردگان با سرمایه‌گذاری ۲۰۰۹ میلیارد تومان در مدت زمان ۳۶ ماه اجرایی خواهد شد، در این پارک در شش زون مواد پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف، لوازم خودرو، ملامین و ... تولید می‌شود.

او در خصوص طرح پارک پتروشیمایی بروجن، توضیح داد: دو مرحله فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار اعلام شده است که دو شرکت برای مشارکت اعلام آمادگی کرده‌اند، این پروژه نیز با اعتبار سه هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان در ۲۴ ماه اجرایی می‌شود.

نصیری در ادامه با اشاره به طرح صنایع شیمیایی پتروارمند در شهرستان لردگان برای تولید ملامین، یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این طرح در حال حاضر ۳۵ درصد بوده و ۸۰ درصد سهام این شرکت مربوط به شرکت پترول و ۲۰ درصد نیز مربوط به شرکت پتروشیمی لردگان است.

او افزود: تجهیزات مورد نیاز طرح صنایع شیمیایی پتروارمند با اعتبار ۵۰ میلیون دلار خریداری و وارد کشور شده است که سازمان صمت باید مقدمات ترخیص این تجهیزات را پیگیری کند، برای اجرای این طرح نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌صورت ریالی و ۵۰ میلیون دلار به‌صورت ارزی هستیم.

نصیری در پایان گفت: تنها دو کارخانه مشابه طرح صنایع شیمیایی پتروارمند در ارومیه و خراسان شمالی وجود دارد، قطعا تولیدات این طرح در کشور حرفی برای گفتن خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار