قرار گرفتن در مسیری که مبداء آن فاتح خیبر است و مقصد آن مظلوم دشت کربلاست جز لطف الهی و مهر ارباب نیست، پس باید به درستی از این فرصت بهره‌مند شویم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امین عزتی یکی از زائران شرکت کننده در حماسه پیاده روی اربعین حسینی می‌گوید پیاده روی اربعین، از نجف تا کربلا، فرصت مناسبی برای فکر کردن در مورد خود و آنچه می‌خواهیم به آن برسیم است.

وی قرار گرفتن در مسیری که مبداء آن فاتح خیبر و مقصد آن مظلوم دشت کربلاست را جز لطف الهی و مهر ارباب نداسته و گفت: ما باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم.

این جوان ۳۰ ساله یزدی که تاکنون بالغ بر چهار مرتبه به پیاده روی اربعین مشرف شده، ادامه می‌دهد: من هر سال با دلتنگی بیشتری به سمت عراق و مسیر بهشتی نجف تا کربلا می‌روم و این دو سال اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستم به حاجتم برسم خیلی برمن سخت گذشته و امیدوارم هرچه زودتر به حرمت خون‌های پاک دشت نینوا مسیر کربلا مثل گذشته باز شود.

خاطره اربعین| پسرم شفا یافته حسین (ع) است/ اربعین موکب آزادگان است

عزتی در مورد پیاده‌روی اربعین اضافه می‌کند، بعد از پیاده‌روی مسیر نجف به کربلا در حالی که حوالی ظهر به کربلا رسیده و گرسنه، خسته و تشنه بودم در کنار خیابان منتهی به حرم سیدالشهدا کنار جدول نشستم و سعی داشتم با مشت و مال ساق و کف پاهایم خستگی خود را کم کنم و برای رفتن به موکب الغدیر که از برو بچه‌های یزدی بودن ادامه مسیر دهم.

در حال استراحت و مرتبط کردن وسایلم بودم که یک جوان عراقی که قد رشید و بدن ورزیده‌ای هم داشت با ایستادن در مقابل من مانع تابش گرمای خورشید عراق به سر و صورت خسته‌ام شد و به زبان عربی از من خواست تا برای استراحت به منزل آن‌ها بروم.

این زائر جوان یزدی در ادامه خاطره خود می‌گوید، از ابتدای مسیر پیاده روی افراد زیادی سعی داشتند با تعارف و پذیرایی زائران ارادت خود را به شهدای دشت کربلا نشان دهند و با خوراکی‌ها و شیوه‌های مختلف از زائران پذیرایی می‌کردند.

عزتی در مورد جوان عراقی به نام حسن، که در کربلا به سراغش رفته بود، ادامه داد: از او پرسیدم اهل کجایی و جوان عراقی گفت، اهل کوفه هستم و نوکر زائران حسین (ع)، بعد از معرفی خود من را در آغوش گرفت و وسایلم رو بلند و من رو به سمت خانه‌اش همراهی کرد.

به خانه حسن رسیدیم، خانه کوچک و بسیار ساده‌ای داشت، به محض که این دم در رسیدیم و حسن زنگ زد، مادرش با پای لنگان دم در حاضر شد و شروع کرد به دعای خیر کردن برای زائران حسینی و من را با عزت و احترام به داخل هدایت کردند.

این زائر یزدی می‌گوید، شرمنده این همه لطف و محبت این مادر و فرزند عراقی شده بودم از این که زائر آقایی هستم به این بزرگی و عزیزی به خود می‌بالیدم.

از وضع خانه مشخص بود که خانواده ثروتمندی نیستند و وضع مالی خوبی هم ندارند، بعد از استحمام، غذا خوردن و استراحت کردن، پای صحبت مادر و پسر عراقی نشستم که انصافاً میزبانان با صفا و خوبی بودند.

این جوان عراقی خدمت و پذیرایی از زائران حسینی را افتخاری بزرگ و برکتی فوق العاده برای زندگی خود و مادرش دانست و بیان کرد: از وقتی که زائران حسینی با پای پیاده به کربلا می‌آیند از هر روز و شب میروم با خواهش و تمنا یک زائر برای پذیرایی به منزل می‌آورم و تا به امروز این مهم را ترک نکرده و انشاالله تا زنده ام ترک نخواهم کرد.

اربعین موکبی است به بزرگی قلب مردم آزاده جهان

خاطره اربعین| پسرم شفا یافته حسین (ع) است/ اربعین موکب آزادگان است

بعد از نماز صبح از منزل حسن بیرون آمدم تا به سمت موکل الغدیر به راه افتادم، در مسیر ایرانی‌های زیادی را می‌دیدم که یا تازه رسیده بودند و یا مشغول خدمت به زائران حسینی بودند.

نکته قابل توجه در زیارت اربعین این است که ملاک پذیرایی و خدمت فقط زائر حسینی است و تمام افراد فارغ از قومیت، ملیت و مذهب به یکدیگر احترام می‌گذارند و سعی دارند باری از روی دوش زائران بردارند.

به موکب الغدیر رسیدم و بعد از احوال پرسی با چند همشهری آشنا به سمت چادرامانت رفتم و با تحویل دادم وسایلم خود را برای زیارت آقایم حسین آماده کردم.

روز دوم حضورم در عراق قصد رفتن به کوفه کردم و در مسیر میهمان موکب‌های عراقی و ایرانی مختلفی شدم و همه قصد سعی داشتند با احترام و خشوع نظر مساعد زائران را جلب کنند و این یکی از مهمترین درس‌های اربعین حسینی برای من بود.

خاطره اربعین| پسرم شفا یافته حسین (ع) است/ اربعین موکب آزادگان است

این زائر جوان یزدی در خصوص ادامه سفر خود به کربلا، گفت: در ادامه مسیر با سیدمحمد صلواتی یکی از موکب داران ایرانی که از شهرستان بافق برای خدمت به زائران حسینی به شهر کربلا آمده بود در گفتگو کردم و حسابی از صحبت با این پیرغلام حسین لذت بردم.

حاج آقای صلواتی تمام زندگی خود را نذر حسین کرده و دلیل این کارش را شفای تنها فرزندش عنوان کرد و افزود: من یک پسر دارم به نام پیمان که بعد از شفای بیماریش به خواست خودش اسمش رو عوض کرد و به حسین تغییر داد.

وی افزود: حسین من جوانی ۲۴ ساله بود که به دلیل ابتلا به بیماری قلبی بیش از ۵ سال درگیر بیمارستان شده بود و در نهایت تمام پزشکان از او قطع امید کردند و به من گفتند به لحاظ پزشکی هیچ کاری نمی‌توانند برای سلامتی فرزندم انجام دهند و در کمتر از ۱۰ روز به فوت خواهد کرد.

بعد از شنیدن این خبر دردناک که همزمان با اربعین حسینی به من رسیده بود گیج و بی هدف در خیابان قدم میزدم و از شدت ناراحتی در گوشه‌ای از پارک نزدیک حسینیه سیدالشهدا یزد نشسته و خوابم برد.

در عالم خواب پسرم را دیدم که سرحال و خوشحال با پرچمی که به دستش بود جلو آمد و برای رفتن به پیاده روی اربعین حسینی از من اجازه گرفت، من هم با چشمانی گریان به او گفتم که به دلیل بیماری شرایطش را ندارد و او با اشاره به قد و بالایش من را در جریان سلامت جسمی و روحی خود گذاشت.

از خواب پریدم و به بیمارستان رفتم پرستاران و پزشکان زیادی بالای سر تخت پسرم بودند که همین امر استرس من را چندین برابر کرد و با عجله بر سر تخت پسرم حاضر شدم و دیدم پسرم که حدود چهار ماه بیهوش بود به هوش آمده و سراغ من را گرفته و از من اجازه رفتن به پیاده روی اربعین را می‌گیرد.

همان جان بود که از آقای حسین خواستم تا پیمان من را شفا بدهد تا هر سال خودم و پسرم به پیاده روی اربعین بیاییم و با راه اندازی دو موکب در نجف و کربلا به زائران حسینی خدمت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
یا امام حسین قربانت شوم ما که آرزوی یکبار طلبیدنو داریم. تمام مریضها شفابده
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
به تو از دور سلام ....
السلام علیک یا بانوی محترمه حضرت رقیه س و حضرت زینب س بزرگوار کریم اهل البیت حضرت رسول الله ص .
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ .
اَللّـهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِم بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیاد وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ . یا حضرت ارباب اباعبدالله الحسین ع باز این بنده حقیر فقیر کمترین غلام رو سیاهت را بطلب راهیم کن به پابوسی و زیارتتان هنوز طعم چای و قهوه موکبهای عراقی خادمین میهمان نوازت در تمامی وجودمان جاری و ساریست غلامت از کودکی نمک گیر و نمک پروردتان است مددی .
صلوات و التماس دعا . لبیک یا رقیه س لبیک یا حسین ع .
آخرین اخبار