مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: آتش‌سوزی منطقه دورقلات شهرستان نی ریز پس از تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های امدادی و مردمی مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمدنژاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: این آتش سوزی حوالی ساعت ۱۶ بعد از ظهر جمعه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز که با تلاش فراوان نیرو‌های منابع طبیعی ساعت ۲۳ شامگاه جمعه مهار شد، اما به دلیل وزش باد شعله‌های آتش مجددا ساعت ۱۱ شنبه ۲۰ شهریورماه زبانه کشید.

او اظهار داشت: با پیگیری‌های لازم و هماهنگی‌های انجام شده یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام و با کمک ۴۰ نفر از نیرو‌های عملیاتی هلال احمر، منابع طبیعی، بسیج، شهرداری و نیرو‌های محلی آتش در نهایت ساعت ۱۹ بعد ازظهر شنبه ۲۰ شهریورماه مهار شد.

صمدنژاد افزود: بخش قابل توجهی از اراضی منابع طبیعی و جنگل‌های کهکم و بنه شهرستان نی ریز در این آتش سوزی سوخته است.

او با بیان اینکه علت دقیق این آتش سوزی و وسعت اراضی که در این آتش سوخته بعد از بررسی کارشناسان اطلاع رسانی خواهد شد، در پایان گفت: نیرو‌های منابع طبیعی همچنان جهت پایش و اطمینان از مهار کامل آتش و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آن تا صبح امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰ در منطقه حضور خواهند داشت.

شهرستان نی‌ریز در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.