سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه شواهد مستند خرابکاری آمریکا در امور روسیه به مقامات این کشور ارائه شده است، از سکوت واشنگتن در مقابل این موضوع خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو درباره مداخله آمریکا در امور داخلی روسیه شواهدی در اختیار دارد، گفت: شواهد مستندی از تلاش‌های آمریکا برای مداخله در امور داخلی روسیه وجود دارد که تحویل طرف آمریکایی شده است.

وی ادامه داد: این شواهد در ارتباط با تلاش‌های آمریکا برای مداخله در امور داخلی روسیه و روند انتخابات این کشور بوده است.

زاخارووا در این راستا افزود: تاکنون مقامات آمریکایی درباره این موضوع و شواهد ارائه شده واکنش و یا اظهارنظری انجام نداده اند.

تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن در ماه‌های گذشته با روندی فزاینده همراه بوده است و آمریکا نیز اخیرا در رزمایش‌هایی که به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد در کنار نظامیان اوکراین حاضر شده است.

وزارت خارجه روسیه در روزهای اخیر با صدور بیانه‌ای از احضار سفیر آمریکا در مسکو به اتهام دخالت واشنگتن در انتخابات روسیه خبر داد و اعلام کرد: ما به سفیر آمریکا اطلاع دادیم که دخالت در امور داخلی روسیه به طور کامل غیرقابل قبول است.

از سوی دیگر با این وجود که، جان سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده است، اما سفارت آمریکا در روسیه این ادعا را مطرح کرده است که، هدف این رفت و آمد به وزارت خارجه صرفا دیدار با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه بوده است تا درباره رویکرد جو بایدن برای برقراری روابط میان مسکو و واشنگتن رایزنی شود.

پیش از این نیز آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا نسبت به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو واکنش نشان داده بود. او در این خصوص اعلام کرد این تحریم‌ها بر روابط واشنگتن و مسکو تأثیرات منفی می‌گذارد.

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی در روز جمعه با اشاره به طالبان، گفت: «گفت‌وگو با طالبان یک ضرورت است و به رسمیت شناختن بین المللی این جنبش بستگی به میزان تحقق وعده‌های او دارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار