پرداخت ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یکصد و شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان روز شنبه با چندین دستور کار از جمله بررسی و تصویب تسهیلات بانکی طرح و واحد‌هایی از محل رونق تولید و پیگیری مشکلات شهرک صنعتی بیلو شهرستان مریوان تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه احداث شهرک صنعتی بیلو مریوان اقدام ارزشمندی بوده است، اظهار داشت: تاکنون اقدامات مطلوبی در این شهرک انجام شده ولی نواقص و مشکلاتی دارد باید برطرف شود.

جعفری افزود: بسیاری از شهرک‌های صنعتی استان در ابعادی که هم اکنون قرار دارند بر اساس شرایط و ضوابط موجود قابلیت احداث تصفیه خانه در آن‌ها وجود ندارد.

او با تاکید براینکه مسئله آب شهرک صنعتی بیلو حداکثر ظرف مدت یک ماه باید برطرف شود، افزود: هر مدیری که دغدغه تولید نداشته باشد و به مسائل این حوزه رسیدگی نکند باید از سمت و جایگاه مدیریتی برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بار‌ها مطرح شده که مصوبات این کارگروه لازم الاجرا است و هر دستگاهی آنرا اجرایی نکند به دادستانی معرفی می‌شود بنابراین همه ادارات پیگیر اجرایی کردن مصوبات مربوط به خود باشند.

جعفری یادآور شد: امسال سال پشتیبانی و مانع زدایی از واحد‌های تولیدی است و همه مسوولان و دست اندرکاران رسالت حمایت از تولید داخلی را دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه گفت: اراضی شهرک صنعتی بیلو مریوان قطعه بندی و به متقاضیان واگذار شده است، ولی امکانات زیرساختی و خدمات لازم هنوز در آن به طور کامل ارائه نشده است.

دره‌وزمی اضافه کرد: چندین جلسه تشکیل شده و مسائل مربوط به محوطه سازی، شبکه فاضلاب و بحث آب شهرک بیلو در آن مطرح شده و هر بار دلیل پیش نرفتن کار‌ها را در ارتباط با پروسه انتخاب پیمانکار عنوان کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ پیمانکار شهرک صنعتی بیلو انتخاب شد، ولی به دلیل اختلاف قیمتی که با توجه به افزایش قیمت بسیاری از کالا‌ها و خدمات در کشور پیش آمد قادر به انجام کار‌ها نشدند.

خسروی با اشاره به اینکه پیمانکار تصفیه خانه شهرک صنعتی بیلو مشخص شده است، گفت: تا یکی، ۲ ماه آینده هم بحث محوطه سازی و جدول کشی شهرک به اجرا در می‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه ۶ چاه تامین آب شرب شهر مریوان در اطراف شهرک صنعتی بیلو واقع است شرکت آب و فاضلاب استان اجازه حفر چاه جذبی در این شهرک را نمی‌دهد.

فریبا رضایی با بیان اینکه هدف همه ما تحقق توسعه پایدار در استان است و تاکنون در این راستا هم محیط زیست هیچ کوتاهی نکرده است، اضافه کرد: مصوبات ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بالاتر از قوانین و مقررات نیست و مصوبات این ستاد تا زمانی برای ما تکلیف است که نافی قوانین و مقررات زیست محیطی نباشد.

در این جلسه مشکلات ۹ واحد تولیدی مطرح شد که ۲ مورد مشکل مالیاتی، چهار مورد مشکل بانکی داشتند و یک مورد نیازمند مساعدت شرکت برق و ۲مورد هم مربوط به نبود زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی بیلو بود و علاوه براین پرداخت ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید به ۵۶ واحد تولیدی در استان مصوب شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.