رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تبیین مکتب و سیره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محور برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دستگاه قضایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان کرمان که در دادگستری استان برگزار شد، گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس کار ارزشمندی است که همه به آن اعتقاد داریم و برنامه‌های بزرگداشت این دلاورمردی‌ها باید ادامه یابد تا فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه تداوم یابد.

او افزود: تمامی سازمان‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی باید در راستای اجرای ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس مشارکت داشته باشند.
موحد با تاکید بر این مطلب که مکتب حاج قاسم سلیمانی در برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد:  باید از تمام امکانات موجود خود برای اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری کل استان کرمان و سازمان‌های تابعه استفاده کرد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان بر تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس تاکید واظهارکرد: لازم است که سرگذشت و خاطرات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضایی به صورت مستند تدوین شده و در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد.

موحد تصریح کرد: لازم است که قضات در هفته دفاع مقدس در زندان‌ها حضور یافته و به صورت ویژه به بررسی درخواست‌های مددجویان زندان‌ها بپردازند و دیدار با خانواده زندانیان نیازمند نیز در اولویت قرار گیرد.

او با اشاره به این مطلب که در سیره و مرام حاج قاسم تعطیلی وجود نداشت و این شهید گرانقدر همواره همراه مردم و در خط مقدم جهاد و خدمت بود، گفت: انتظار جامعه از دستگاه قضایی در راستای مکتب حاج قاسم رسیدگی فوری و عادلانه به پرونده‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: جهاد، ایثار و همت دستگاه قضایی در گره گشایی از کار مردم و رسیدگی به پرونده‌ها است و در این راستا در هفته قوه قضاییه می‌توان با توسعه کار جهادی قضات، رسیدگی مضاعف به پرونده‌ها را محقق ساخت.

او بیان کرد : تمامی آرا قضایی بر زندگی مردم تاثیر دارد و هر چه در صدور این آرا تسریع شود، تاثیر مثبت بیشتری در زندگی آن‌ها را خواهد داشت و موجب تعیین تکلیف وضعیت آن‌ها می‌شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز از این استان به عنوان پایتخت مقاومت و شهدای مقاومت یاد کرد و ادامه داد: ستاد گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ با شعار "ما مقتدریم" راه اندازی شده است.

محمد باقر اسلامی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس باید ضمن اطلاع رسانی موثر اقدامات قوه قضاییه، نتیجه مجاهدت‌های شهدای قوه قضاییه هر چه بیشتر تبیین شود.

او  اظهار کرد: عمده برنامه‌های هفته دفاع مقدس در راستای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت است و برنامه ریزی‌های لازم برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس پیش رودرحال انجام است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: دفاع مقدس ، حاج قاسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار