معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحصیل بیش از ۶۲۰۰ دانشجوی ایرانی و خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت : در حال حاضر مهمترین چالش توسعه دانشگاه فقدان "پردیس" است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب الله خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تحصیل بیش از ۵۶۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت : علاوه بر این‌ها ۶۰۸ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که عمده آن‌ها از کشور عراق هستند.

او گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هرچه تعداد دانشجویان خارجی افزایش یابد، کمک خوبی به بحث بین المللی سازی شدن دانشگاه کرمانشاه است و در این زمینه یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سرآمد در کشور هستیم.

خزایی تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را ۵۳۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۶ نفر استاد تمام، ۱۱۶ نفر دانشیار و ۳۲۶ نفر نیز استادیار هستند.

او ادامه داد: ۴۶ نفر از اعضا که در سال‌های گذشته جذب شده اند با مدرک کارشناسی ارشد در مرتبه مربیگری قرار دارند.

خزایی با بیان اینکه تقریبا تمامی رشته‌های تخصصی در این دانشگاه تدریس می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۰ رشته تخصصی در این دانشگاه تدریس شده و علاوه بر این در دو رشته فوق تخصصی جراحی قلب و عروق و نیز ارولوژی اطفال دانشجو پذیرش می‌کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تدریس سه رشته دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه گفت: علاوه بر این‌ها در۱۰ رشته PHD، ۲۶ رشته کارشناسی ارشد و ۲۶ رشته کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کنیم.

او در خصوص نحوه آموزش در این دانشگاه در شرایط شیوع کرونا افزود: رشته‌های علوم پزشکی عمدتا متفاوت با سایر رشته هاست و واقعا نمی‌توان در برخی مقاطع و دوره‌ها آموزش‌ها را بصورت مجازی برگزار کرد و نیاز است که دانشجویان حتما بصورت حضوری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او افزود: با شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل ها به ناچار ظرفیت کلاس‌های مجازی فعال شد و زیرساخت‌ها در این زمینه تقویت شد و حدود ۲۰ هزار محتوای آموزشی طی این مدت در سایت دانشگاه بارگذاری شد.

خزایی ادامه داد: در این مدت تلاشمان بر این بود که کلاس‌های تئوری بصورت مجازی و کلاس‌های عملی با اولویت حضوری و با رعایت دستورالعمل ها برگزار شود.

او افزود: در تدریس برخی دروس از روش تلفیقی استفاده کرده و برخی دانشجویان سر کلاس حاضر شده و تعدادی دیگر بصورت مجازی و تصویری کلاس را دنبال می‌کردند.

خزایی گفت: در کنار برگزاری کلاس‌ها طی این مدت مجبور به برگزاری برخی آزمون‌ها بودیم که در این میان نیاز بود آزمون‌های جامع که بسیار مهم و سرنوشت ساز هستند بصورت حضوری برگزار شود.

او افزود: طی مدت شیوع کرونا در کنار آزمون‌های درون دانشکده‌ای و ... هشت آزمون جامع پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، هشت آزمون صلاحیت بالینی، هشت آزمون زبان، دو آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، دو آزمون ورودی دستیاران، دو آزمون PHD و دو آزمون ارتقا برگزار کردیم که در برخی آزمون‌ها بیش از دو هزار شرکت کننده داشتیم، اما در نهایت توانستیم با هر سختی و با رعایت دستورالعمل ها آزمون‌ها را برگزار کنیم.

خزایی گفت: فشار‌های بسیاری از سوی دانشجویان برای برگزاری مجازی آزمون‌ها وارد می‌شود، اما با توجه به سرنوشت ساز بودن آزمون‌ها و اینکه احتمال سوءاستفاده برخی افراد وجود دارد تاکید ما بر برگزاری حضوری این آزمون هاست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.