رییس بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفت: طرح هادی ۱۱ روستای مرزی این شهرستان از محل اجرای تفاهم‌نامه سند توسعه بخش دُرح در یک سال گذشته اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حاجی‌زاده رییس بنیاد مسکن شهرستان سربیشه از تعداد ۱۱ روستا تاکنون معابر هفت روستا با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرایی شد و طرح هادی چهار روستای دیگر در دست اجراست.

وی افزود: در زمینه اجرای هفت طرح هادی، ۲۱ هزار متر مربع آسفالت، ۲ هزار و ۴۷۰ متر طول جدول و هزار و ۷۷۱ متر مربع سنگ فرش انجام شده است.

حاجی زاده گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان معین اقتصادی شهرستان سربیشه و بخش دُرح در زمینه آسفالت روستا‌های مرزی تاکنون ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان سربیشه ادامه داد: تاکنون در بخش مرزی درح، طرح هادی در ۲۴ روستا با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرایی و در این خصوص ۹ هزار و ۸۷۴ متر طول مربع جوی و جدل، ۲۴ هزار و ۷۵۶ متر مربع عملیات خاکی، ۸۹ هزار و ۱۶۴ متر مربع زیرسازی، ۲ هزار و ۱۹۶ متر مربع سنگ فرش و ۷۱ هزار و ۳۲۲ متر مربع آسفالت انجام شده است.

وی گفت: در مجموع ۱۲۸ روستا براساس سرشماری سال ۹۵ در شهرستان سربیشه وجود دارد و در تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این شهرستان طرح هادی تهیه شده است.

حاجی زاده  اظهار داشت: در ۷۰ روستای این شهرستان اجرای طرح هادی روستایی را انجام دادیم و ۱۸۴ پروژه در این تعداد روستا با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان اجرا شد.

سال ۱۳۹۸ همزمان با برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در خراسان جنوبی برای چهار شهرستان مرزی این استان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که این مناطق دارای ضریب محرومیت بیشتر از سایر نقاط هستند.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش درح سربیشه، سازمان بسیج سازندگی در زیرکوه و بنیاد علوی برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین توسعه انتخاب شدند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.