نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت گفت: مخالف برگزاری کلاس‌های حضوری مقطع کارشناسی پیش از پایان واکسیناسیون دانشجویان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدحسین فلاحی, نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلاس‌های مقطع کارشناسی نباید قبل از تکمیل واکسیناسیون دانشجویان به شکل حضوری برگزار شود و تنها دانشجویان رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید از خدمات کلاس‌های حضوری استفاده کنند.

او با بیان اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی همچنان از خدمات آموزش مجازی بهره‌مند می‌شوند، گفت: همانگونه که وزیر علوم در نشستی که با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات داشت، مطرح کرد برگزاری کلاس‌های مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها فعلا منتفی است، چرا که واکسیناسیون برای استادان دانشگاه‌ها انجام شده، اما همه دانشجویان هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته در دو گروه تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا به علت برگزاری آزمون جامع و ارائه پایان‌نامه کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود و حتی دانشجویان این مقاطع می‌توانند از خدمات خوابگاهی نیز بهره‌مند شوند.

فلاحی ادامه داد: یکی از پیشنهاد‌های مطرح شده این بود که خدمات آموزش مجازی به دانشجویان رشته‌های فنی معنایی ندارد، زیرا که آن‌ها باید حتما در محیط کارگاهی و آزمایشگاهی حضور پیدا کنند، ضمن اینکه این فضا‌ها گسترده بوده و در آن ازدحامی نخواهد شد.

اوافزود:انتظار داریم دانشجویان رشته‌های فنی به شکل حضوری در دانشگاه از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند، اما نمی‌توانند از خدمات خوابگاهی استفاده کنند، زیرا که در هر کدام از اتاق‌های خوابگاه‌های دانشجویان این مقطع از ۶ تا ۸ دانشجو حضور دارند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.