مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد امسال چهار هزار و ۳۰۰ تن پسته از باغ های استان برداشت شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد پیله فروش مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: عملیات برداشت محصول پسته از سطح چهار هزار و ۹۲۰ هکتار از باغ‌های این استان آغاز شده است و پیش بیین می شود امسال چهار هزار و ۳۰۰ تن پسته از باغ های استان برداشت شود .

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان قزوین دارای حدود پنج هزار هکتار باغ پسته بارور و غیر بارور است، برآورد کرد: متوسط میانگین عملکرد این محصول هزار و ۵۰ کیلوگرم در هکتار است.

به گفته پیله فروش، مهمترین مناطق کشت پسته در استان در شهرستان بویین زهرا و قزوین است.

وی تصریح کرد: پسته قزوین به واسطه وجود سبزینه و مقدار کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در زمینه تهیه شیرینی جایگاه ویژه‌ای از نظر صادرات دارد.

پیله فروش، مهمترین ارقام پسته استان را رقم‌های قرمز و سفید پسته، کال خندان، کله بزی، احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی و خنجری ذکر کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر پنج ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است، یادآور شد: از سال ۹۸ طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب به صورت آزمایشی در ایستگاه تحقیقات پسته یزبر در حال اجرا است که در صورت موفقیت در بین باغ‌های پسته استان ترویج خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.