آسوشیتدپرس فاش کرد که آمریکا علیرغم ادامه حملات انصارالله یمن به عربستان برخی از سامانه‌های دفاعی پیشرفته خود را از عربستان خارج کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، با وجود ادامه حملات انصارالله یمن، آمریکا پدافند موشکی خود را ازعربستان خارج کرده است.

تصاویر ماهواره‌ای که این خبرگزاری تجزیه و تحلیل کرده است، نشان می‌دهد آمریکا پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و آتشبار‌های پاتریوت خود را در هفته‌های اخیر از عربستان خارج کرده است، و این در حالی است که عربستان سعودی با حملات هوایی مداوم جنبش انصارالله یمن مواجه است.

خروج پدافند‌های هوایی از پایگاه هوایی شاهزاده «سلطان» در خارج از ریاض در حالی صورت گرفت که متحدان عربِ آمریکا با عصبانیت شاهد خروج آشفته نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، از جمله خروج آن‌ها در آخرین دقیقه از فرودگاه بین المللی کابل بودند.

پایگاه هوایی شاهزاده سلطان، در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی ریاض، از زمان حمله موشکی و پهپادی سال ۲۰۱۹ میزبان چندین هزار سرباز آمریکایی بوده است.

یک تصویر ماهواره‌ای که در اواخر ماه اوت توسط آسوشیتدپرس منتشر شد نشان می‌دهد که برخی از باتری‌های موشک‌های پاتریوت از منطقه خارج شده اند، هرچند هنوز فعالیت و وسایل نقلیه در آنجا قابل مشاهده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، جابجایی برخی از دارایی‌های پدافند هوایی این کشور را تایید کرد. وی گفت که آمریکا تعهد وسیع و عمیق خود را به متحدان خود در خاورمیانه حفظ کرد.

وزارت دفاع عربستان در بیانیه‌ای ضمن پذیرش خروج سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا از عربستان، روابط پادشاهی این کشور با آمریکا را "قوی، دیرینه و تاریخی" توصیف کرد و گفت: ارتش عربستان قادر است از سرزمین، دریا و حریم هوایی خود دفاع و از مردم این کشور محافظت کند. در این بیانیه آمده است: "استقرار مجدد برخی از قابلیت‌های دفاعی آمریکا در منطقه از طریق درک مشترک و تنظیم مجدد استراتژی‌های دفاعی انجام می‌شود.

پیشتر، پایگاه آمریکایی بروکینگز دیفنس تایید کرد که تقریبا همه خاک عربستان در تیررس موشک‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار دارد. با این حال، عربستان ادعا می‌کند از خاک خود با موفقیت در برابر بیشتر حملات موشکی بالستیکی یمن دفاع می‌کند، اما سامانه‌های موشک‌های پاتریوت مخصوص سعودی فقط مساحت اندکی را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۲۳:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
موقع دوشیدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
کم کم پشت عربستان رو هم خالی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۴:۳۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دروغه
فقط جاش عوض کردن و به جای دیگر عربستان برده اند تا اگه انصارالله موشک و پهپاد فرستاد و سعودی ها نتوانستن شناسایی و منهدم کنند ، بگن نه ما دیگه سامانه ضد موشکی پیشرفته نداریم
تا آبروی ارباب بزرگشان امریکا نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
بود و نبود این سامانه ها برای تکفیری ها یکسان است.هر چی از طرف انصارالله سوی تکفیری ها شلیک بشه مصداق آیه :وما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی هست
آخرین اخبار