سرپرست منطقه آزاد اروند:

اهداف ایجاد مناطق آزاد به دست فراموشی سپرده شده است

گروسی گفت: به هدف ایجاد مناطق آزاد که شروع توسعه از پیرامون و رسیدن آن به مرکز است ، توجهی نمی‌شود.

حسین گروسی، سرپرست منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: دانشمندان و افراد فعال در حوزه اقتصاد هدف از ایجاد مناطق آزاد را آغاز توسعه از پیرامون و رسیدن تدریجی آن به مرکز می دانند اما در طول سال های گذشته تمام توجه به سوی مرکز و توسعه ی آن بوده است.

او مهاجرت ها و رشد منفی در منطقه آزاد اروند را ناشی از توجه نداشتن به هدف از ایجاد مناطق آزاد عنوان کرد.

گروسی با بیان آن که با استناد به ماده ۶۵ احکام دائم انتصاب مسئولین در مناطق آزاد باید با هماهنگی مسئولین این سازمان باشد ، به اجرا نشدن اشار کرد و دوگانگی حاکمیتی را باعث نقض و اجرا نشدن قوانین مناطق آزاد در اروند دانست.

سرپرست منطقه آزاد اروند با گلایه از گمرگ آبادان در خصوص درخواست گمرک برای انتقال نیروهای خود به مبادی ورودی و خروجی منطقه ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند به مدت دوسال تامین تجهیزات و حقوق ١٣٠ نیرو مستقر در گیت ها بود اما اکنون پنج سال از آن زمان می گذرد و گمرک نیروهای خود را در گیت های ورودی مستقر نمی کند.

او از هزینه ۲۰ میلیارد تومانی سالانه این سازمان برای حقوق ١٣٠ نیروی گمرک نیز خبر داد.

گروسی از دولت جدید و وزیر اقتصاد تا در خصوص استقرار گمرک در گیت های منطقه آزاد اروند سریع و صریح تصمیم گیری کنند و قانون به اجرا درآید.

او افزود: بر اساس قانون، مناطق آزاد خارج از قلمرو گمرکی هستند و خرید و فروش بدون عوارض گمرکی انجام می شود که این امتیاز باید با توجه به اینکه اروند دارای چهار حمل و نقل ترکیبی است باعث رونق اقتصادی در این منطقه شود.

پروسی ممنوع بودن ایجاد پروژه های جدید یا توسعه طرح ها را نگاه برخی مسئولین ارشد خواند چرا که ایجاد مناطق آزاد به منظور ایجاد رفاه بیشتر برای مردم است اما پس از ایجاد مناطق آزاد در کشورچنین تصوری پیش آمد که سایر دستگاه‌ها دیگر مسئولیتی در قبال این مناطق ندارند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.