مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: خدمت رسانی و رسیدگی به مسایل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، در اولویت و سرلوحه همه امور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عبداله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در سفر کاری خود به همراه جمعی از مدیران بنیاد استان و شهرستان با حضور در دفتر فرمانداری شهرستان فومن با محمد‌رضا محسنی فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

او گفت: براساس تفاهمنامه زمین و مسکن ایثارگران مقرر شده تا ۱۵۰۰ قطعه زمین مسکونی به جامعه ایثارگری واجد شرایط واگذار شود که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما مشکلات زیادی در حوزه منابع زمین در شهرستان‌ها داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به موانع واگذاری زمین در شهرستان‌ها از حیث شرایط اقلیمی و الحاقیه شهری، افزود:خواستار همکاری فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه جهت اولویت قرار دادن ایثارگران در واگذاری زمین هستیم تا اقدامات لازم سریعا صورت گیرد.

عبداله پاکاری با اشاره به ایجاد فرصت شغلی برای فرزندان شهدا و ایثاگران از طریق آزمون‌های استخدامی در سطح کشور گفت: به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای ایثارگران، درخواست تبدیل وضعیت این عزیزان به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده و امیدواریم تا بخشی از مشکلات اشتغال آنان رفع  شود.

او افزود: پرداخت مطالبات ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران یکی دیگر از موانع رفع شده در خدمت رسانی به قشر ایثارگری می‌باشد که در یکسال اخیر شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در تمامی حوزه‌ها به ویژه درمان ایثارگران بوده‌ایم که ضمن گسترش مراکز طرف قرارداد با بیمه دی، سقف مدت پرداخت هزینه‌های درمانی نیز به شکل مطلوب کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان تصریح کرد: در جهت جلب رضایتمندی در جامعه ایثارگری و کاهش تردد به منظور انجام فرآیند‌های بانکی و مالی در سال گذشته ۵ گیشه خدمات رسانی بانک دی در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان گیلان راه اندازی شد که امسال نیز سه گیشه دیگر در شهر‌های مختلف اضافه خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.