سودجویانی که مرکبات نارس را در بازار عرضه می‌کنند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،   با بیان اینکه مهمترین شاخص در تعیین زمان برداشت مرکبات، نسبت قند و اسید میوه است، گفت: میزان قند و اسید میوه در نارنگی‌های پیش رس اوایل مهرماه متناسب می‌شوند.

او افزود: متاسفانه برخی سودجویان در حالیکه هنوز قند میوه کامل نشده است اقدام به برداشت نارنگی‌های سبز و ترش می‌کنند که باعث بی اعتمادی مردم و بازار به مرکبات شمال می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر رعایت زمان برداشت تاکید کرد و گفت: نارنگی‌های زودرس اولین مرکبات شمال هستند که باید اوایل مهرماه برداشت شوند و برداشت این میوه در شهریور ماه سبب تغییر ذائقه مردم و بی اعتمادی  آن‌ها می‌شود.

ایزدی تعداد این سودجویان را کم اعلام کرد و ادامه داد: جهادکشاورزی استان، اتحادیه‌های باغداران و سورتینگ داران مخالف برداشت زودهنگام مرکبات هستند.

او با بیان اینکه جلسات متعددی با مسئولان استانی برای جلوگیری از این روند برگزار شده است، گفت:جهاد کشاورزی مازندران برای جلوگیری از فعالیت این سودجویان تذکر شفاهی و کتبی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها و سورتینگ داران داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بر اساس تصمیماتی که در جلسات استاندرای با حضور دستگاه‌های متولی گرفته شد مقرر شده است جهاد کشاورزی تخلف را به تعزیرات حکومتی گزارش دهد و این اداره نیز جریمه‌های متناسب با آن را اعمال کند.

ایزدی گفت: اداره کل حمل و نقل مازندران نیز بارنامه برای انتقال این مرکبات نارس نباید صادر کند.

او با بیان اینکه این محدودیت‌ها از این هفته آغاز می‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها متناسب با وظیفه مندی برای جلوگیری از عرضه مرکبات نارس باید کمک کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید امسال را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و مشابه پارسال اعلام کرد و گفت: میزان برداشت پرتقال‌های تامپسون شاید کمتر از پارسال باشد، اما با توجه به پربار بودن درختان نارنگی مشکلی در تامین مرکبات وجود ندارد.

ایزدی از باغداران و سورتینگ داران خواست با توجه به حجم خوب مرکبات با عملیات نامناسب میوه و اعتماد مصرف کننده را خراب نکنند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
عه چرا خب خوشمزه اس نوبره