سیدمجید بهشتی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تراکتور و کمباین در خراسان شمالی پلاک ندارند و صاحبان این وسایل نقلیه برای دریافت سوخت نیاز به پلاک‌گذاری دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدمجید بهشتی رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تمامی مالکان تراکتور‌ها و کمباین‌ها خواست تا نسبت به پلاک گذاری وسایل نقلیه خود تا پایان مهرماه اقدام کنند.

بهشتی افزود: ۱۱ هزار و ۲۳۴ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی این استان از سال‌های گذشته دارای پلاک بوده اند و در سال‌های اخیر بیش از ۶ هزار دستگاه نیز پلاک گذاری شده اند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه برخی از این دستگاه‌ها نیاز به تعویض پلاک دارند افزود: برای اختصاص سوخت باید تراکتور‌ها و کمباین‌ها به نام خود مالک و کشاورز ثبت شده باشد در غیر اینصورت سوخت به آنان تحویل نمی‌شود.

 بهشتی گفت: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیاز‌های بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تمامی ماشین آلات بخش کشاورزی تا قبل از سال ۸۹ پلاک نداشتند که ماشین آلات زیر ۱۳ سال پلاک گذاری شدند و بعد از آن ماشین آلات زیر ۲۵ سال ساماندهی شدند و هم اینک نیز باید تمامی دستگاه‌هایی که در حوزه کشاورزی فعال هستند دارای پلاک باشند.

او گفت: هم اینک ضریب مکانیزاسیون ۱.۹ اسب بخار است که با روند پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی این ضریب تا پایان امسال به بیش از ۲ درصد برسد.

بهشتی اظهار داشت: درجه مکانیزاسیون در بخش باغی در استان هم اکنون ۱۳ درصد است و درجه مکانیزاسیون (کیفیت تولید) در سالجاری و در بخش زراعی استان نیز هم اکنون ۸۰ درصد است.

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تعداد کل ادوات خودگردان از جمله تراکتورها، کمباین، دروگر و تیلر‌های در سطح استان را بیش از ۱۷ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: با احتساب سایر ادوات و دنباله بند‌ها ماشین آلات بخش کشاورزی در مجموع به ۸۰ هزار دستگاه می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.