مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سهمیه استان در شیرین سازی آب دریا به ۴۰ میلیون متر مکعب برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در زمان حاضر مجوز شیرین سازی ۱۶ میلیون مترمکعب آب دریای خزر برای گلستان صادر شده است که تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مطالعه و اجرا، این عدد به ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به پیش‌بینی هزینه ۵۰ میلیارد ریالی برای مطالعه افزایش سرانه شیرین‌سازی آب خزر برای گلستان گفت: اولویت نخست، ایجاد تاسیسات آب شیرین کن با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی و در قالب قرارداد ساخت، تملک و بهره برداری است که در نهایت دولت آب تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

او گفت: نمک زدایی و شیرین سازی آب‌های شور از جمله سیاست‌های موفق وزارت نیرو برای تامین آب شرب و مورد نیاز صنایع کشور است که ثمرات بسیاری را برای مردم به همراه خواهد داشت.

حسینی گفت: در بین طرح‌های آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های گلستان ۶ طرح به آب منطقه‌ای واگذار شده بود، اما مقرر شد برای انجام هماهنگی بیشتر و سرعت بیشتر در آبرسانی این طرح‌ها به شرکت آب و فاضلاب واگذار شود.3

بهره مندی از ۱۰۰ کیلومتر ساحل، دسترسی راحت به دریای خزر و خلیج گرگان، وجود ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه اترک سفلی، گرگانرود، قره سو، نکا رود علیا و حوزه خلیج گرگان (شامل ۴۴ سرشاخه اصلی در پنج حوضه آبریز) و از همه مهم‌تر دسترسی به آب‌های لب‌شور در عمق‌های کم مناطق ساحلی و جلگه‌ای مانند بندرترکمن، گمیشان، بندرگز، کردکوی، آق قلا و حتی علی آباد و گرگان سبب شده تا ایجاد واحد‌های آب شیرین کن در گلستان امری منطقی و اقتصادی تلقی شود.

منبع: ایرنا


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.