مدیر سلامت محیط استان کرمانشاه گفت: نشت فاضلاب موجب آلودگی آب روستای دشه شد و آلودگی کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر کرمی مدیر سلامت محیط استان کرمانشاه گفت : طغیان ناشی از نشت فاضلاب به شبکه توزیع آب آشامیدنی روستای دشه شهرستان پاوه موجب بروز علائم گاسترو آنتریت در ۱۲۸ نفر از اهالی این روستا شد که عمدتا به طور سرپایی درمان شدند.

او گفت : در نمونه برداری انجام شده توسط همکاران بهداشتی در یک روز قبل از بروز طغیان، کلر باقیمانده آب روستا صفر بوده، که بدلیل نقص و از مدار خارج شدن کلریناتور بوده است. همچنین نمونه برداری از آب روستای مذکور، بیانگر وجود آلودگی میکروبی در آب بود که بلافاصله مراتب به شرکت آب و فاضلاب شهرستان پاوه گزارش گردید.

کرمی افزود : پس از اقدام مشترک کارکنان بهداشت محیط و آب و فاضلاب، مشکل نشت فاضلاب به داخل شبکه کنترل شده است و کار سالم سازی آب روستا توسط آبدار به صورت دستی در حال انجام می‌باشد و بررسی همکاران بهداشتی بیانگر وجود کلر باقی مانده آب در رنج مطلوب است .

ویزیت ۱۸۰  مراجعه کننده مربوط به آلودگی آب روستای دشه

سلیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه گفت : پس از بروز مشکل آلودگی آب روستای دشه تا ساعت ۲۰ امشب جمعه پزشک مستقر در خانه بهداشت روستا ۷۵ مراجعه کننده را معاینه نمود.

او گفت : تا ساعت ۲۰ امشب، بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی روستا به اورژانس بیمارستان قدس پاوه مراجعه کرده اند.

سلیمی افزود : در حال حاضر نیز در اورژانس بیمارستان یک متخصص اطفال و دو پزشک عمومی مشغول خدمت رسانی به این عزیزان هستند.

او افزود : تعدادی از کودکان در بیمارستان قدس بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.