مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: کوچ پاییزه زنبورستان‌ها به این شهرستان آغاز و روند صدور مجوز استقرار از شهریور ماه در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرامرز نوعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه مجوز‌های استقرار حداکثر تا ۲۰ روز فرجه برای ورود و اسکان زنبورستان مد نظر دارد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ زنبورستان در عرصه‌های منابع طبیعی، باغ‌ها و مزارع شهرستان فراشبند مستقر شوند.

به گفته او؛ صدور مجوز اسکان برای زنبورستان‌ها ابزار مدیریتی برای جلوگیری از ازدحام آن‌ها در مناطق مختلف است که بر افزایش میزان تولید و بهبود مسائل بهداشتی زنبورستان‌ها اثر گذار هست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استفاده از شهد و گرده گل کُنار مراتع شهرستان فراشبند اصلی‌ترین عامل کوچ زود هنگام به این شهرستان است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا اوایل آبان ماه بالغ بر ۴۰۰ تن عسل گل کُنار در این شهرستان تولید و استحصال شود.

نوعی با بیان اینکه زنبور‌ها در کشاورزی اثرات بسیار مهمی دارند و وظیفه گرده افشانی‌های موثر را ایفا می‌کنند، ابراز کرد: میزبانی از زنبورستان‌ها می‌تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی و تقویت مراتع موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار