در برنامه «سریالیست» مطرح شد؛

روزهای آبی؛ سریالی سرگرم کننده در نقد فضای شهری

شاهین شجری کهن منتقد سینما و تلویزیون، با حضور در برنامه «سریالیست» به نقد سریالی پرداخت که چندی پیش از شبکه پنج سیما پخش شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین شجری کهن منتقد سینما و تلویزیون، با حضور در برنامه سریالیست، درباره مجموعه تلویزیونی «روز‌های آبی» گفت: ایده محوری سریال «روز‌های آبی» کوچ یک خانواده نسبتاً مرفه از شهر به روستاست. خانواده‌ای که حالا باید در یک فضای متفاوت و با امکانات محدود زندگی کند. این یک موقعیت محوری مهم است که بر اساس آن می‌توان قصه‌پردازی و ایده‌ها و موقعیت‌های طنز و جدی مختلفی را طراحی کرد و پیش برد.

وی افزود: این ایده محوری قرار بود برای روایت خرده قصه‌ها و روابط بین شخصیت‌ها یک بستر باشد و شخصیت‌های پرتعداد سریال بر مبنای این بستر کلی تعریف شوند؛ اما می‌بینیم که از بعضی ظرفیت‌ها خیلی خوب استفاده نشده است. بیشتر یک جستجو و تکاپو در زندگی روزمره آدم‌هایی است که هر کدامشان یک تیپ و یک شخصیت متفاوت و متنوع را نمایندگی می‌کنند. بازیگران شناخته‌شده‌ای مثل امیر غفارمنش یا علی سلیمانی یا مهران رجبی امتحانشان را پس داده‌اند و کارشان را بلدند و هر کدام از آن‌ها شیرینی خاصی را به نقش اضافه کرده‌اند و معلوم است که بخشی از طنز سریال آورده بازیگر است.

این منتقد سینما عنوان کرد: نکته اینجاست که اگر قرار است از امکانات زندگی در روستا و تکاپوی آدم‌ها و فرهنگ و معماری محیط بهره ببریم، باید یک مقدار دوربین را آزادتر گذاشت تا چرخش و جستجوی بیشتری داشته باشد. از سوی دیگر زیاده‌روی در ایجاد برخی کشمکش‌ها بین اعضای شورای روستا و دهیار خستگی مخاطب را به همراه داشت. در مجموع «روز‌های آبی» سریال سرگرم‌کننده‌ای بود که در مقایسه با سریال‌های اجتماعی ایده متفاوتی داشت چرا که مهاجرت معکوس از شهر به روستا را دستمایه کار خود قرار داده بود.

گفتنی است؛ «سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار