رمان حضرت نجمه (س) به سفارش آستان مقدس حضرت معصومه (س) از سوی انتشارات زائر به چاپ خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  حجت‌الاسلام  فتح‌الله زاده،رئیس مرکز آفرینش‌های هنری آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به چاپ بیش از ۷۵۰ عنوان کتاب در انتشارات زائر گفت: رمان حضرت نجمه سلام‌الله علی‌ها که به سفارش آستان مقدس در حال نگارش است به همت این انتشارات به چاپ خواهد رسید.

او  با اشاره به این که انتشارات زائر از سال ۱۳۷۵ با هدف نشر معارف قرآن و عترت، ترویج آموزه‌های انقلاب اسلامی و ارتقاء معلومات دینی زائران کریمه اهل‌بیت (س) فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۷۵۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف از جمله قرآن، مفاتیح، سبک زندگی اهل‌بیت (ع)، خانواده، ادبیات و شعر، احکام، اخلاق، هنر و کودک به همت این انتشارات به چاپ رسیده است.

فتح الله زاده اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت کاغذ و مسائل مربوط به آن و برنامه‌ریزی انجام شده، تمرکز بر اولویت‌های آستان گذاشته شده است و بر این اساس، رمان حضرت نجمه سلام الله علی‌ها در حال نگارش است که ان شاءالله در اختیار علاقه‌مندان به این خاندان باکرامت و این بانوی پاکدامن، قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز آفرینش‌های هنری آستان مقدس بانوی کرامت  عنوان کرد: منشورات و جزوه‌های مورد نیاز در سطح آستان نیز در انتشارات زائر در حال چاپ و تکثیر است تا نیاز‌های بخش‌های مختلف آستان در داخل مجموعه تامین شود.

او ادامه داد: فرآیند تولید در این انتشارات با تغییراتی مواجه بوده که به دنبال ارتقاء سطح و تامین نیاز مخاطبان رقم زده شده است و همه تولیدات بر اساس نظر و تایید شورای عالی کتاب دنبال می‌شود که اعضای آن از سوی بالاترین سطح آستان تعیین می‌شوند.


نجمه خاتون اصالتاً اهل مورسیا (به عربی: مرسیه) اندلس در اسپانیا بوده است. برخی او را اهل جزیره مارسی در جنوب فرانسه می دانند و به همین دلیل به خَیزُران مَرسِیه شناخته می شد.


اولین نام وی تُکتُم (نام دیگر آب زمزم) بود سپس نجمه، اَرْوی، سُکَن، ام‌البنین، خَیْزُران، سُها و مرسیه نیز نامیده شده‌است و پس از تولد حضرت علی بن موسی الرضا ملقب به طاهره گردید. همچنین کنیه‌اش ام‌البنین است.


نجمه خاتون همسر امام موسی کاظم(ع) مادر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت  فاطمه معصومه (س) است.

نجمه خاتون  تحت آموزش و تربیت حمیده، مادر موسی کاظم (ع)قرار داشت و بعد با ایشان ازدواج کرد. به روایت شیعه حمیده به واسطه خوابی که دیده بود او را به همسری امام کاظم(ع) برگزید. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار