ابوعلی گفت: یکی از دغدغه‌های دیرینه صیادان بحث حمایت‌های بیمه‌ای و تسهیلاتی است.

ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکی از دغدغه‌های دیرینه صیادان بحث حمایت‌های بیمه‌ای و تسهیلاتی است و در حال حاضر، صیادان از حمایت‌های شغلی و رفاهی کمی برخوردار هستند و در چند سال اخیر، تولیدات آبزی پروری افزایش چشمگیری داشته است.

او افزود: در آینده رشد تولیدات، ۲ برابر میزان فعلی پیش بینی شده است و صنعت شیلات بسیار گسترده است و حوزه صید و صیادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ابوعلی با بیان اینکه در حال حاضر، صیادان در حمایت‌های رفاهی و بیمه‌ای مشکل دارند و بعضا به مثابه یک کارگر روزمزد با آن‌ها برخورد می‌شود، تصریح کرد: صیادان جزو اقشار کم‌درآمد جامعه هستند که روزی هر روز خود را، از دریا می‌گیرند و زمانی که قرار باشد برای مدت طولانی صیدی نداشته باشند و به دریا نروند، قادر به تامین هزینه‌های خود نیز نخواهند بود.

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: افزایش تورم و نبود چتر حمایتی شرایط سختی را برای صیادان ایجاد کرده است و شغل صیادی یک حرفه پر مخاطره است و صیاد به دریا می‌رود در حالی که نمی‌داند چیزی عایدش می‌شود یا خیر.

این مقام مسئول گفت: جامعه صیادی، هر ساله با حوادث غیر قابل پیش بینی بسیاری مواجه می‌شوند این مسئله ضرورت وجود پوشش‌های بیمه‌ای را دوچندان کرده است و بیمه عوامل اجرایی تولید مهم است و بیمه درآمد (محصول نهایی آبزی پروری)، صنایع جانبی و تاسیسات شیلاتی از سوی سازمان‌های بیمه گر به منظور اشتغال پایدار و امنیت خاطر بهره برداران و صیادان انجام شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آبزی پروری ، صید ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار