وقوع آتش سوزی جنگلی سبب شد تا نزدیک به هزار نفر از چند منطقه تفرجگاهی در جنوب اسپانیا تخلیه شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی، در پی وقوع آتس سوزی جنگلی در اسپانیا، ۹۴۰ نفر نزدیک شهرک تفرجگاهی «استیپونا» در جنوب این کشور و سه منطقه دیگر تخلیه شدند.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه آتش سوزی در کوهستان‌های استان «مالاگا» در ساحل جنوبی اسپانیا به وقوع پیوست و بوسیله باد‌هایی که با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال وزش بودند، به سرعت گسترش پیدا کرد.

آتش نشانی این منطقه گزارش داده است یک آتش نشان ۴۴ ساله بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده است. طبق اعلام شبکه آر تی، علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست؛ اما مقامات اسپانیا علت حریق عمدی را نیز رد نکرده اند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد در مجموع ۹۳۹ نفر از ۴ منطقه در تفرجگاه استپونا (Estepona) که منطقه‌ای مورد علاقه بازنشستگان و توریست‌های انگلیسی است، و نیز دهکده «Benahavís» که در مجاورت استپونا قرار دارد، تخلیه شدند.

این آتش سوزی که حوالی ساعت ۹:۳۰ چهارشنبه شب به وقت محلی به وقوع پیوست، از آن زمان تا کنون نزدیک به ۲ هزار هکتاراز جنگل‌های متراکم موسوم به «Sierra Bermeja» را سوزانده است.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی از ابر‌های غلیظ دود خبر داد که بر اثر این آتش سوزی به هوا می‌رفتند. هم اکنون بیش از ۳۰۰ آتش نشان در تلاشند تا آتش در این منطقه را که هنوز در کنترل در نیامده، خاموش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار