غول رسانه‌های اجتماعی تراشه‌های مختص به خود را ساخت

فیسبوک به تازگی وابستگی خود را به اینتل و کوالکام کاهش داده و تراشه‌های جدیدی ساخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از انگجت؛ فیسبوک را به لیست شرکت‌هایی اضافه کنید که می‌توانند وابستگی خود به تراشه‌های  اینتل و کوالکام را کاهش دهند. به گزارش The Information، غول رسانه‌های اجتماعی در حال توسعه، مجموعه‌ای از تراشه‌های سفارشی برای مراکز خود است.گفته شده، یکی از پردازنده‌ها برای تقویت وظایف یادگیری ماشینی، از جمله الگوریتمی که توصیه‌های محتوای فیسبوک را مدیریت می‌کند، طراحی شده، در حالی که پردازشگر دیگر به کدگذاری فیلم‌ها برای بهبود کیفیت ویدئو‌های زنده کمک می‌کند.

براساس گزارش‌ها استفاده از تراشه‌های سیلیکون به فیسبوک کمک می‌کند تا میزان کربن  داده‌های خود را کاهش دهد. تراشه‌های جدید در کنار پردازنده‌های شخص ثالثی که شرکت در حال حاضر در سرور‌های خود استفاده می‌کند، کار می‌کنند و ظاهراً قرار نیست به طور کامل جایگزین تراشه‌های قبلی که این شرکت  داشته، شوند.

تراشه جدید

قابلیت تراشه جدید فیسبوک چیست؟

در مصاحبه ‌ای مدیرعامل  فیسبوک اعلام کرد:" این شرکت همیشه در حال بررسی راه‌هایی برای افزایش سطح محاسبه عملکرد و بهره وری قدرت با شرکای سیلیکونی خود از طریق تلاش‌های تیمی فیسبوک است. " ما در حال حاضر چیز جدیدی برای به اشتراک گذاشتن برنامه‌های آینده خود نداریم. "
 گفتنی است، فیسبوک قبلاً در زمینه تراشه‌های نیمه سفارشی کار کرده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹، اعلام کرد که روی یک مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) برای کدگذاری و کار استنتاج ویدئو کار می‌کرد. همچنین می‌توان گفت فیسبوک اولین شرکتی نیست که به دنبال طراحی تراشه‌های خود برای بهبود کارایی و صرفه جویی در هزینه‌ها است. گوگل تراشه‌های Tensor خود را از سال ۲۰۱۶ در اختیار دارد و طبق گزارشات سال گذشته مایکروسافت، در حال بررسی تراشه‌های سفارشی برای سرور‌های خود نیز بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار