رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند این کشور هفتاد و سومین سالگرد تاسیس خود را بدون نمایش حتی یک موشک بالستیک جشن گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با هفتاد و سومین سالگرد تاسیس کره شمالی، رزمایشی شبانه در پایتخت این کشور برگزار شد که در آن نیرو‌هایی با لباس‌های یک دست نارنجی در صفوف منظم راهپیمایی کردند. در این رزمایش هیچ موشک بالستیکی به گفته رسانه‌های خبری نمایش داده نشد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم در این مراسم حضور داشت. این رزمایش بزرگترین رزمایش شبه نظامیان امنیتی و گارد عمومی شامل تمامی داوطلبان از گروه‌های مختلف از جمله کشاورزان، دهقانان وکارگران کره شمالی بود.

گفته می‌شود این گروه بزرگترین نیرو‌های دفاعی غیرنظامی در کره شمالی محسوب می‌شوند. روزنامه حزب کارگر در کره شمالی تصاویری از افراد با لباس‌های یک دست نارنجی و ماسک‌های فیلتردار منتشر کرد که به نظر می‌رسد نمایشی برای کنترل گسترش ویروس کرونا در این کشور بوده است.

به گزارش منابع خبری، برخی سلاح‌ها و تسلیحات رایج نظامی هم در این رزمایش به نمایش درآمدند که شامل چند موشک انداز و کامیون‌های حامل موشک‌های ضدتانک بودند. با این حال، در این رزمایش شبانه هیچ موشک بالستیکی به نمایش گذاشته نشد و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم بر خلاف دفعات قبلی در سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به توانایی‌های هسته‌ای و نظامی این کشور در زمینه موشک‌های بالستیک نکرد.

گفته می‌شود این رزمایش بیشتر بر توانایی‌های کره شمالی و وزارت بهداشت و درمان این کشور برای جلوگیری و مهار گسترش ویروس کرونا اشاره داشته است. به گزارش رسانه‌های خبری هیچ یک از افراد حاضر در این مراسم از ماسک استفاده نکرده بودند و کیم جونگ اون هم از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو کرده است.

کره شمالی از جمله معدود کشور‌ها در جهان است که تا به حال هیچ موردی از ابتلا به کرونا را گزارش نکرده است. از زمان اعلام رسمی همه گیری کرونا در جهان کره شمالی محدودیت‌های شدیدی را بر مرز‌ها و آمد و شد‌های داخلی اعمال کرده است. این نخستین بار از سال ۲۰۱۳ میلادی است که کره شمالی رزمایشی بزرگ از نیرو‌های غیرنظامی خود برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
کره شمالی شرف داره به کره جنوبی چون در حالی که کره جنوبی بعد از جنگ کره هزاران دختران و زنان خودش را بعنوان برده ...... به سربازان امریکایی هدیه کرد کره شمالی در مقابل امریکا ایستاد همانند ما
آخرین اخبار