در حالی که به احتمال زیاد اسناد طبقه بندی شده آمریکا درباره حوادث ۱۱ سپتامبر حاکی از نقش عربستان در این حادثه است، ریاض خواستار افشای این اسناد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت عربستان در واشنگتن روز چهارشنبه ادعا‌ها مبنی بر دست داشتن ریاض در حملات ۱۱ سپتامبر را محکوم کرد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای، از انتشار اسناد طبقه بندی شده مربوط به تحقیقات FBI در مورد حملات استقبال کرد و روابط آمریکا و عربستان را مشارکت مداوم برای مبارزه با تروریسم خواند!

این گزارش تنها چند روز قبل از بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر منتشر شده، حادثه ای که منجر به مرگ ۳ هزار نفر شد. از بین ۱۹ هواپیماربا، ۱۵ نفر تابعیت سعودی داشتند که دو برج تجاری در منطقه منهتن نیویورک را از بین بردند.

در بیانیه سعودی آمده است: «سفارت عربستان سعودی در ایالات متحده از انتشار اسناد محرمانه استقبال می‌کند».

سعودی ها مدعی‌اند: «همانطور که تحقیقات گذشته نشان داده است، هیچ مدرکی دال بر این که دولت سعودی یا مقاماتش قبلاً از حمله تروریستی یا اطلاعات آن آگاه بوده اند، پیدا نشده است».

گفتنی است، اعضای خانواده قربانیان یازده سپتامبر از دولت آمریکا خواستند تا شبهاتی درباره دروغگویی FBI و یا از بین بردن شواهد از سوی آن‌ها را بررسی کند. در پاسخ هم جو بایدن به وزارت دادگستری دستور داده تا امکان انتشار اسناد تحقیقات FBI در مورد ۱۱ سپتامبر را از حالت طبقه بندی، بررسی کند.


بیشتر بخوانید:

محاکمه مغز متفکر احتمالی حملات ۱۱ سپتامبر از سر گرفته می‌شود


اظهارات لطیف عربستان در پاسخ به فشار افکار عمومی علیه دموکرات هایی است که خواستار تنبیه آل سعود هستند. آمریکا در سال های اخیر اقدامات ضد حقوق بشری عربستان در برخورد با زنان و منتقدان را نادیده گرفته و همین مسئله موجب افزایش فشارها علیه دولت بایدن شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار