حرکت نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت به سمت لبنان، چهره تمام کسانی که به بهره برداری از محاصره اقتصادی آمریکا دل خوش کرده بودند را آشکار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان در بیانیه‌ای بر لزوم مقابله با همه آنچه علیه منافع لبنان است تأکید و ارسال نفتکش‌های ایرانی به لبنان را اقدام مهمی برای رهایی از سلطه بیگانگان عنوان کرد.

بر این اساس، در بیانیه فراکسیون مقاومت آمده است: تداوم وضعیت کنونی و فقدان دولت مؤثر و فعال، هدر دادن منافع کشور و مردم لبنان و نیز از بین بردن اسفبار فرصت‌های نجات بخش و توسعه‌ کشور است.

فراکسیون مقاومت بر موضع خود در مورد لزوم تشکیل دولتی مقتدر و توانمند برای اداره امور کشور تأکید کرد و توضیح داد: منافع و مصلحت ملی امروز در گروی تشکیل دولت است و هر چیزی که غیر همسو با این مهم باشد، به نفع لبنان و مردم آن نخواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: اعلام خبر حرکت نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت به سمت لبنان، چهره تمام کسانی که به بهره برداری از محاصره اقتصادی آمریکا علیه ملت و دولت لبنان با هدف تسلیم کردن آن‌ها و بسط سیطره خود بر امور کشور دل خوش کرده بودند را برآشفت و چهره واقعی آنها را آشکار کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اصرار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله بر کمک به لبنانی‌ها و درهم شکستن محاصره اقتصادی علیه آنها، آمریکایی‌ها را بر آن داشت تا به سرعت به دنبال اجرای طرح‌های قدیمی برای رساندن سوخت به لبنان بروند و تلاش کردند که تحریم خودشان را علیه لبنان نقض کنند.

فراکسیون مقاومت تأکید کرد: مقاومت لبنان به وضوح ضعف سیاست‌های آمریکایی در محاصره کشور را بر ملا کرد. بحران اقتصادی که لبنانی‌ها از آن رنج می‌برند، اگر سیاست باج خواهی آمریکا و تلاش آن برای دیکته کردن خواسته‌های خود نبود، این بحران وخیم ایجاد نمی‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار