عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه برای آبرسانی به ۱۶ روستای منطقه مرزی درح این شهرستان از سرگرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه برای آبرسانی پایدار به ۱۸ روستای مرزی با جمعیت ۸۳۱ خانوار در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و فاز نخست آن برای آبرسانی روستای مشوکی و خوشاب مرداد ۱۳۹۸ با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی فاز دوم این مجتمع برای آبرسانی به ۱۱ روستای دیگر به دلیل کمبود اعتبار در سال ۹۸ متوقف شد و اسفند پارسال تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و کمیته امداد استان برای تسریع بخشی به روند اجرای این پروژه منعقد شد.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در خصوص روند اجرای این پروژه گفت: مجتمع آبرسانی خوشاب برای آبرسانی به ۱۸ روستای مرزی بخش درح سربیشه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون در فاز نخست این مجتمع آبرسانی به روستا‌های مشوکی و خوشاب انجام شده است.

او با بیان اینکه در فاز دوم این مجتمع، آبرسانی به ۱۱ روستای دیگر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با کمیته امداد عملیات اجرایی و خرید تجهیزات این فاز نیز آغاز شده است.

امامی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی در این طرح پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشارکت دارد و مقرر شده که بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار خطوط انتقال و اتصلات را با ۵۰ درصد هزینه انجام دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب نیز برای خرید لوله و اتصالات ۲۸ میلیارد تعهد دارد که تاکنون عمده این تجهیزات خریداری شده است.

او اظهار کرد: تلاش ما بر این است که فصل بهار سال آینده عملیات اجرایی فاز دوم این مجتمع را با هدف آبرسانی به ۱۱ روستای مرزی به اتمام برسانیم تا بیش از سه هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.