نخست وزیر عراق در دیدار با هیئت نظامی بلندپایه‌ای از آمریکا اعلام کرد این کشور توانسته است بر قوی‌ترین سازمان تروریستی در دوران مدرن پیروز شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الفلوجه، «کنت مک‌کنزی» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با هیئت نظامی بلند پایه‌ای وارد بغداد، پایتخت عراق شده و به دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور رفته است.

الکاظمی در این دیدار گفت: عراق همیشه به پیروزی خود در برابر قدرتمندترین سازمان‌های تروریستی (داعش) در دوران مدرن افتخار خواهد کرد و وحدت بین‎‌المللی در برابر تروریسم که جهان را تهدید می‌کند باید شکل بگیرد.

او در ادامه افزود: حمایت و آموزش عراق از سوی همه برادران و دوستانش عنصری اساسی در دستیابی به پیروزی بود و افزایش سطح قابلیت‌های امنیتی عراق باعث شده دولت بتواند ائتلاف بین‌المللی را به مرحله پایان ماموریت‌های نظامی نزدیک کند.

کنت مک‌کنزی نیز در ادامه‌ صحبت‌های نخست‌وزیر عراق افزود: کاهش سطح حضور نظامی آمریکا تعهد واشنگتن به روابط استراتژیک گسترده‌تر با بغداد را تضعیف نخواهد کرد و توانایی روزافزون نیرو‌های امنیتی قدردانی ما را در پی خواهد داشت.

پیشتر مسئولان آمریکایی اعلام کرده‌ بودند که بر سر خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق، توافق شده است. بر اساس توافق بین واشنگتن و بغداد، مستشاران نظامی با نیرو‌های جنگی آمریکا تعویض خواهند شد.

به گزارش المیادین، این توافق شامل یک جدول زمانی است که به موجب آن مأموریت نیرو‌های آمریکایی در عراق تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

با این حال منابع عراقی در گزارشی افشا کردند واشنگتن مبالغ هنگفتی را برای توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در منطقه «البغدادی» در غرب الانبار هزینه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار