رئیس کمیته مسابقات فدراسیون والیبال درباره ۲ روش برگزاری مسابقات لیگ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام عظیمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون والیبال کشورمان در گفت و گو با برنامه خط اول رادیو ورزش گفت: لیگ برتر مردان والیبال سال ۱۴۰۰ مزین به اسم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است و از دوم آبان آغار می‌شود. طبق برنامه زمان بندی در ۲۵ اسفند بازی پایانی برگزار می‌شود و سقف حضور تیم‌ها در لیگ برتر مردان ۱۴ تیم است.

او اضافه کرد: در اوایل سال جاری نشستی با مدیران عامل باشگاه‌ها و سرمربیان تیم‌ها داشتیم و در نظرخواهی که انجام شد قرار بر این شد که مسابقات سال ۱۴۰۰ در یک گروه ۱۴ تیمی به صورت رفت و برگشت برگزار شود، اما اگر شیوع مجدد ویروس کرونا را داشته باشیم باید یک مدیریت مدرن و یک مدیریت دیگری انجام دهیم که بتوانیم لیگ را در سال ۱۴۰۰ مثل سال ۹۹ به پایان برسانیم و قهرمان را مشخص کنیم.

عظیمی گفت: دو روش ارائه دادیم. در روش اول فشار مسابقات در مرحله مقدماتی است و تیم‌ها در هفته دو بازی در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه انجام می‌دهند و در مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقات سبک‌تر و تقریبا هفته‌ای یک بار می‌شود.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون والیبال اظهار داشت: در روش بعدی در مرحله مقدماتی هفته‌ای یک بازی انجام می‌شود و فشار در مرحله نیمه نهایی و نهایی است که این امر با مشورت باشگاه‌ها انجام می‌شود.

عظیمی یادآور شد: مطلوب مدیران عامل و سرمربیان در مرحله مقدماتی هفته‌ای دو بازی است تا در مرحله نیمه نهایی و نهایی بازی‌ها سبک‌تر شوند و بازیکنان استراحت بهتری داشته باشند تا شاهد عملکرد مطلوب‌تری از تیم‌ها باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.