مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون کرونای هنرمندان و واکسیناسیون پرسنل‌ سینماها به مناسبت روز ملی سینما انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه کارکنان سینما جزو قشر هنرمندان قرار دارند و سینماها جز مشاغل پر خطر از نظر ارتباط با شهروندان به‌شمار می‌آید و به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند، هماهنگی‌هایی جهت انجام واکسیناسیون این افراد به مناسبت روز ملی سینما انجام شده است. بر این اساس قرار است که محل واکسیناسیون آن‌ها را مرکز بهداشت با سینماها هماهنگ کند اما احتمال دارد که واکسیناسیون آن‌ها در مرکز واکسیناسیون مشهدمال انجام شود چراکه این مجموعه ظرفیت پذیرش و واکسیناسیون افراد با تعداد بالاتری را دارد.

او با اشاره به انجام واکسیناسیون هنرمندان افزود: دستورالعمل واکسیناسیون هنرمندان ابلاغ شده و با هماهنگی با اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مرکز بهداشت استان واکسیناسیون این قشر نیز آغاز شده و مشکلی برای واکسیناسیون‌ این گروه‌ شغلی و دیگر گروه‌های شغلی نداریم.

برای تزریق دوز دوم آسترازنکا هرچه‌ سریع‌تر مراجعه شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این‌که دوز دوم واکسن‌ها باید هرچه سریع‌تر تزریق شود تا بتوان به سراغ دز اول افراد و گروه‌های جدید رفت، ادامه داد: افرادی که دز دوم واکسن آسترازنکا و سینوفارم را دریافت نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و دز دوم واکسن خود را بزنند تا بتوان گروه‌های واکسیناسیون را گسترش داد و وارد دز اول‌های جدید شد. اکنون مردم با سرعت کمتری برای دز دوم واکسن اقدام می‌کنند؛

رحیمی بیان کرد: در چند روز گذشته عملیات واکسیناسیون با تعداد قابل توجهی انجام شده و با تزریق ۵۰ هزار دز واکسن در روز توانستیم رکوردها را نیز بشکنیم. امروز و فردا نیز مقدار قابل توجهی واکسن را بین مراکز تزریق واکسن توزیع می‌کنیم تا بشود واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام داد.

او تصریح کرد: تا زمانی که دز دوم واکسن‌ افراد باقی مانده باشد، برایمان سخت است که دز اول افراد جدید را شروع کنیم و مجوزها در این زمینه دست و پای ما را در این زمینه می‌بندد. باید ابتدا به درصد قابل توجهی از تزریق واکسن در دز دوم رسیده باشیم و سپس وارد گروه‌های جدید شویم؛ لذا از افرادی که هنوز دز دوم واکسن را تزریق نکردند، درخواست داریم که هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل خردمند
۰۱:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
خیلی هم عالی.