مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

آغاز صید ماهی در منابع آبی در کردستان

حسین پور گفت: صید ماهی توسط تعاونی‌های صیادان در منابع آبی استان آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از ۶ تن ماهی صید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حمید حسین‌پور مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این تعداد تعاونی فعالیت صیادی خود را در دریاچه پشت سد‌های استان از نیمه دوم شهریور آغاز کردند، افزود: براساس برآورد انجام شده این تعاونی‌ها طی این مدت ۶ هزار و ۱۰۰ تن ماهی صید و بازار‌های داخل یا خارج استان به فروش می‌رسانند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ تعاونی صیادی در استان فعال است، اظهار داشت: ۴۲۰ نفر به طور ثابت در این تعاونی‌ها عضویت دارند و در آن فعالیت می‌کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان به مشکلات تعاونی صیادی در استان اشاره کرد و گفت: قیمت نهاده‌های تعاونی هم، چون ادوات صیادی، تور، طناب، قایق و ... حداقل سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

حسین‌پور گفت: مشکل زیرپوشش بیمه قرار گرفتن افراد شاغل در این تعاونی هنوز به قوت خود باقی است و این موارد می‌تواند موجب دلسردی این افراد شود.

او با اشاره به اینکه صیادان می‌توانند طبق قوانین مربوطه از دریاچه پشت سد‌ها ماهی صید کنند، یادآور شد: در ابتدای سال اقدام به رهاسازی بچه ماهی درمنابع آبی می‌شود و صیادان در نیمه دوم سال اقدام به صید آن‌ها می‌کنند.

در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی (دریاچه‌های طبیعی و پشت سدها)، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

برچسب ها: صید ماهی ، منایع آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.