همتی از صدور ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در دولت دوازدهم خبر داد.

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با بیان اینکه پروانه‌های صادره مربوط به واحد‌های تولیدی صنایع ساختمانی و معدنی، شیمیایی، غذایی، سلولزی و کشاورزی بوده است ،گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارائه کننده محصول، خدمت با کیفیت، رعایت ضوابط و موازین، احترام به حقوق مصرف کنندگان و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد‌های ملی است.

همتی عنوان کرد: در طی این مدت، ۶ فقره پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی نیز برای کشاورزان استان صادر گردید.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اینکه پروانه‌های استاندارد صادر شده ۳ سال اعتبار دارد تصریح کرد: زمانی که نزدیک است اعتبار پروانه به پایان برسد افراد باید درخواست تمدید پروانه بدهند و فرم‌های مخصوصی را تکمیل کنند.

او ادامه داد : صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد است.

همتی اضافه کرد : کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

او عنوان کرد :کارشناسان بطور تصادفی از کالا‌های تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

همتی در پایان یادآور شد: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پائین‌تر از استاندارد ممنوع است و در صورت تخلف، واحد‌های تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.