رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ورود هیچ سویه جدید ثابت شده‌ای به کشور گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا کنون ورود هیچ سویه جدید ثابت شده‌ای به کشور گزارش نشده است.

او افزود: اگر چه سویه‌های جدید از کرونا در سایر کشور‌ها وجود دارد، اما به نظر نمی‌رسد، قدرت بیماری زایی و سرایت پذیری آن‌ها نسبت به سویه نوع دلتا بیشتر باشد لذا نگرانی‌های کمتری نسبت به سویه‌های جدید وجود دارد.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: این درحالی است، جهش‌های جدید می‌تواند منجر به شیوع موج‌های جدید بیماری شود.

او با ابراز خرسندی از کاهش موارد ابتلا به بیماری کرونا در چند هفته اخیر افزود: در بخش سرپایی از ۲ هفته گذشته و در بخش بستری از یک هفته قبل شاهد کاهش موارد ابتلا به کرونا در استان هستیم.

دکتر شیرانی گفت: اکنون می‌توان گفت: روند نزولی شیوع بیماری در استان پایدار شده است.

او همچنین متذکر شد، هنوز از قله شیوع بیماری کرونا فاصله زیادی نگرفته ایم و تعداد بیماران موجود و فعال در جامعه زیاد هستند و امید است، با تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت و وسواس بیشتر، افزایش و تسریع روند واکسیناسیون، به زودی به کف منحنی شیوع بیماری کرونا برسیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.