استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه از اهم فعالیت‌های انجام شده در دوره مسوولیت خود در زمینه‌های فولادی، سرمایه گذاری و عمرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرمایه گذاری‌ها و فعالیت‌های بزرگ عمرانی مانند گندله سازی سه چاهون، آب خلیج فارس و راه آهن یزد_اقلید که در توسعه آینده استان نقش دارد، در این دوره به بهره برداری رسیده است.

طالبی از قطعی شدن احداث نیروگاه برق در بهاباد، ابرکوه و خاتم با همکاری دولت و بخش خصوصی خبر داد و افزود: با بهره برداری از این نیروگاه‌ها ظرفیت تولید برق استان، افزایش و با ایجاد نیروگاه‌های خود تامین در بخش صنایع و معادن مشکل قطعی و کمبود برق استان رفع می‌شود.

او با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه فولاد، راه آهن و کاشی، اظهار داشت: سال ۹۹ سال بسیار خوبی برای استان بود و بیش از ۷۰ درصد از پروژه‌های نیمه تمام دولت قبل تکمیل و به بهره برداری رسید.

او در ادامه از قرار گرفتن بیش از ۹۵ درصد استان یزد تحت پوشش گاز سراسری خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت کم در بخش خرانق و همچنین محدودیت اعتبار ملی که شرکت ملی گاز با آن روبرو است، توانستیم با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این مشکل را حل کنیم.

استاندار با اشاره به ممنوعیت استقرار صنایع در دشت مهریز اردکان از صدور مجوز استقرار این صنایع در جاده‌های طبس و بافق خبر داد.

استاندار یزد  نگاه متوازن به شهرستان‌ها را از مهمترین اقدامات انجام گرفته برشمرد و تصریح کرد: سرمایه گذاری و احداث صنایع در شهرستان‌های کمتر برخوردار استان در حال انجام است.

طالبی تصریح کرد: با بهره برداری و توسعه شرکت‌های فولادی بعد از سال‌ها می‌توان شاهد چرخه کامل فولاد در استان بود که زمینه نوآوری در حوزه فولاد را فراهم می‌کند.

او درباره انتقال آب به استان یزد اظهار داشت: مطالعات انتقال آب دریای عمان به استان آغاز شده است و خط دوم انتقال آب نیز با تغییر پیمانکار سرعت می‌گیرد.

استاندار در خصوص بحران کرونا و گردشگری گفت: با مدیریت انجام شده کرونا بر سرمایه گذاری گردشگری سایه نینداخت و زیرساخت‌های بسیار خوبی در زمینه بومگردی ها، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها ایجاد شد.

استاندار یزد در موضوع کرونا تامین دستگاه اکسیژن ساز برای همه شهرستان‌های استان را کم نظیر عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون اقدامات خوبی صورت گرفت و تاکنون بالای ۴۱ درصد افراد واجد شرایط واکسینه شدند.

او آینده استان را در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان دانست و تصریح کرد: همراهی و هم افزایی همه نخبگان و مسولان استانی لازمه این مهم است.

استاندار یزد افتخار خود را آزادی مردم در بیان اعتراض و نقد و نظر بیان کرد و گفت: جلوی هیچ تجمعی در مقابل استانداری نگرفتم، چرا که اعتقاد دارم باید فرصت اعتراض برای مردم فراهم باشد.

طالبی عنوان کرد: اعتقاد دارم با تغییر دولت باید تغییر در سطح استانداران صورت گیرد تا فرد جدید بتواند مطالبات را به صورت بهتری پیگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۶:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن کنید یکساله 40 میلیون گذاشتیم بانک مسکن دریغ از متراژ و نقشه پروژه