منابع خبری از ثبت رکورد جانباختگان کرونایی در ایالت ایلینوی آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شیکاگو سان‌تایم، با بالارفتن تعداد مبتلایان به گونه دلتای ویروس کرونا، آمار جانباختگان کرونایی در ایالت «ایلینوی» آمریکا به بالاترین رقم در ۷ ماه گذشته رسید.

مقامات بهداشتی ایالت ایلینوی در آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کردند: «شیوع نوع دلتای کرونا به شدت افزایش یافته و اکنون بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در ۷ ماه گذشته را ثبت کردیم.»

اداره بهداشت عمومی ایلینوی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد جانباخته کرونایی را اعلام کرد که این رقم بالاترین میزان برای این ایالت از تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ (۱ اسفند ۱۳۹۹) است.

بنابر اعلام وزارت بعداشت ایلینوی: «کرونا در چند هفته گذشته به طور متوسط جان ۳۱ نفر را در هر روز گرفته است. این تقریبا با بدترین آمار اعلام شده از سوی ایلینوی در بهار سال گذشته مطابقت دارد.»

همچنین پیش‌بینی می‌شود این رقم در آینده از این نیز فراتر رود، زیرا اکنون آمار افراد بستری شده در بیمارستان تقریبا در بالاترین حد در ۷ ماه گذشته است؛ به طوریکه سه‌شنبه هفته جاری از سوی وزارت بهداشت ایلینوی اعلام شد «۲ هزار و ۳۲۷ نفر در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند.»

در حال حاضر به طور میانگین در آمریکا هر روز ۱۶۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش می‌شود. میانگین هفتگی که روز دوشنبه منتشر شد، افزایش ۳۰۰ درصدی را در مقایسه با میانگین هفتگی در مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

میزان بستری شدن بیماران کرونایی و مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. به طور میانگین هر روز در آمریکا ۱۵۰۰ تن بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گوید احتمال دارد این آمار افزایش یابد. همچنین اوضاع کرونا در آمریکا در مقایسه با آغاز تابستان وخیم‌تر شده است که باعث می‌شود فشار بر دولت برای تزریق دوز تقویت کننده افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار