رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: استان بوشهر باید به عنوان الگوی گردشگری مذهبی برای استان‌های دیگر مطرح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نشست با امام جمعه بوشهر و رونمایی از سند مجمع قرآنیان استان بوشهر بیان کرد: اگر بخواهیم بسنجیم که آیا توفیقی در تبلیغ صورت گرفته است یا نه، باید میزان اثری که بر شاکله جامعه گذاشته شود نگاه کنیم شده است، بررسی شود.

او افزود: ریشه و هویت جامعه، قرآنی است و در اغلب پیمایش‌ها و نظرسنجی‌ها نیز این امر تایید شده است و باید انس و نگاه قرآن در جامعه را سنجید و آن را گسترش داد که به خوبی در سند جامع قرآنی به این موضوع پرداخته شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: باید ارتقاء ترقی‌های جامعه قرآنی مد نظر قرار گیرد و نخبگان این موضوع را مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی با اشاره به اینکه مجتمع بزرگ قرآنی در بوشهر خالی است، عنوان کرد: بوشهر اولین پایتخت قرآنی است و باید از این غنیمت استفاده و بهره‌های خوبی برد.

او بیان کرد: وجود مجتمع بزرگ قرآنی در استان بوشهر می‌تواند گردشگری مذهبی را تقویت کند. استان بوشهر باید به مرجع گردشگری مذهبی تبدیل شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: وجود این مجتمع می‌تواند گردشگری مذهبی را در استان بوشهر تقویت کند و این استان باید به عنوان الگوی گردشگری مذهبی برای استان‌های دیگر نیز باشد.


بیشتر بخوانید


قمی عنوان کرد: فضای مجازی بخشی از فضای امروز را تشکیل می‌دهد که باید در این مجتمع بزرگ قرآنی دیده شود.

اساسنامه مجمع قرآنیان استان بوشهر با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رونمایی شد.

 حضور در مراسم افتتاحیه «دبیرخانه گردشگری مقاومت» و رونمایی از «دانشنامه شهدای روحانی استان»، دیدار صمیمانه با کادر طرح ملی رهیافت ولایت، نشست شورای معاونین اداره کل به منظور تحلیل آسیب‌ها و ظرفیت‌های استان، نشست با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب و رونمایی از سایت تخصصی مداحی آئینی بوشهری با عنوان «لبالب» و دیوان نوحه‌های سنتی استان تألیف رضا غریبی، پژوهشگر آیینی استان محور‌های دیگر سفر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به استان بوشهر را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.