۲ هزار و ۹۲ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در مراکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر مازندران واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با بیان واکسیناسیون ۲ هزار نفر در مراکز تجمیعی این جمعیت در استان، گفت: ۱۸۵۶ نفر دز دوم واکسن و ۲۳۶ نفر نیز دز اول واکسن کرونا را تاکنون در مراکز ۳ گانه هلال احمر استان دریافت کرده اند.

او در خصوص نوع واکسن تزریقی نیز افزود:۱۳۹۷ دز از واکسن‌های تزریق شده از نوع سینوفارم، ۴۰۵ دز آسترازنکا، ۲۱۵ دز کووبرکت و ۷۵ دز هم از نوع سابرینا (کووپارس) بوده است.

فخاری گفت:۱۰۳ نفرعضو داوطلب و ۱۱۵ نفرعضو جوان جمعیت هلال احمراستان در مراکز تجمیعی واکسیناسیون این جمعیت به عنوان واکسیناتور و ثبات مشارکت دارند.

او افزود:علاوه بر آن، ۵۶۹ نفر عضو جوان، ۲۵۵ عضو داوطلب و ۱۹۲ نفراز امدادگزان هلال احمراستان نیز در ۲۵ مرکز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی استان مشارکت دارند.

غلامعلی فخاری گفت: در راستای ابلاغ ریاست جمعیت هلال احمر و با هدف تقویت تعامل بین بخشی و به منظور کمک به کادر بهداشت و درمان و تسریع در فرایند واکسیناسیون شهروندان، مقرر شد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در چند شهرستان، مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمراستان راه اندازی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران افزود:این مراکز در شهرستان‌های ساری، بهشهر و آمل تجهیز شد که عملیات تزریق واکسن به شهروندان و گره‌های هدف نیز زیر نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار