با گذشت ده روز از وقوع طوفان آیدا در مناطقی از آمریکا هنوز صد‌ها هزار نفر در سواحل جنوبی این کشور در بی برقی کامل به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، با گذشت ده روز از طوفان آیدا که موجب خسارت‌های زیاد در نیواورلئان آمریکا شد مقامات محلی قوانین منع رفت و آمد شبانه را لغو کردند، ولی قطعی‌های گسترده برق و نیز عدم دسترسی به آب بهداشتی هنوز در سواحل جنوبی آمریکا ادامه دارد.

بر این اساس، این روز‌ها صد‌ها هزار نفر علی رغم گرمای شدید هوا در مناطقی از نیواورلئان و سواحل جنوبی آمریکا از داشتن برق و آب بهداشتی محروم هستند. این امر موجب شده صد‌ها کودک در آستانه بازگشایی مدارس در آمریکا فعلا قادر به حضور در سر کلاس‌های درس نباشند.

مقامات پلیس و شهردار نیواورلئان از زمان وقوع طوفان آیدا و به منظور پیشگیری از سرقت‌های شبانه به دلیل خاموشی‌های گسترده در این منطقه از ساعت ۸ شب تا ۶ صبح قوانین منع تردد را اجرایی کرده بودند که روز گذشته این قوانین لغو شد.

پلیس نیواورلئان در بیانیه‌ای اعلام کرد گشت‌های شبانه به منظور دستگیری و ردیابی سارقان ادامه خواهد داشت.

روز گذشته مقامات نیواورلئان اعلام کردند ۳۷ نفر در این ایالت بر اثر وقوع طوفان آیدا کشته شده اند. ۹ نفر هم به گفته منابع خبری بر اثر گرمای بیش از حد هوا در این ایالت جان خود را از دست داده اند که عمدتاً از افراد مسن بین ۶۴ تا ۷۹ سال بوده اند. دو مرگ هم بر اثر استشمام گاز مونوکسیدکربن دستگاه‌های تهویه گزارش شده است.

کاد براملی، سرپرست آموزش و پرورش ایالت لوئیزیانا اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز به دلیل خسارت‌های ناشی از طوفان آیدا و قطعی برق و آب آشامیدنی بهداشتی قادر به حضور در کلاس‌های درس نیستند. با توجه به بازگشایی مدارس در سراسر آمریکا باید تلاش کنیم کودکان و نوجوانان هر چه سریعتر در نیواورلئان هم به کلاس‌های درس بازگردند.

به گفته مقامات محلی پس از گذشت حدود ۱۰ روز از وقوع طوفان آیدا در لوئیزیانای آمریکا،  هنوز بیش از ۹۶ درصد مردم در این ایالت برق و آب آشامیدنی بهداشتی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار