رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از پرداخت ۹۵ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده از محل بیمه جهش تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در جلسه ستاد بیمه استان که با دستور کار آخرین وضعیت تعیین خسارت مناطق همگن و عملکرد پرداخت غرامت توسط صندوق بیمه کشاورزی استان تشکیل شد، اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط اقلیمی خسارت زیادی به محصولات بخش کشاورزی کشور و به تبع کردستان وارد شد که بخشی از خسارت اراضی زیرپوشش بیمه با پرداخت غرامت تا حدودی جبران می‌شود و این مسئله کمک حمایتی مطلوبی برای کشاورزان است.

او افزود: ۹۵ میلیارد ریال از غرامت به کشاورزان خسارت دیده در استان از محل بیمه جهش تولید پرداخت شده است و ۱۵ تا ۲۰ روز دیگر هم بخش باقی مانده این غرامت‌ها به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این میزان غرامت در قالب ۲ هزار و ۸۷۶ پرونده پرداخت شده و مربوط به کشاورزان شهرستان‌های بانه، دهگلان، سروآباد و کامیاران بوده است.

سپری با اشاره به اینکه طرح جهش تولید از سال گذشته در دیمزار‌های ۶ استان کشور به اجرا درآمده است، یادآور شد: در این طرح ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم به زیر پوشش این طرح قرار گرفت که از این میزان بیشترین آن یعنی ۱۸۹ هزار هکتار آن مربوط به کردستان است.

او گفت: با توجه به خشکسالی امسال که در یک قرن اخیر بی سابقه بوده میزان عملکرد غلات در اراضی زیر پوشش طرح جهش تولید در استان نسبت به دیگر مزارع ۳۰ درصد بیشتر بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: از ۱۸۹ هزار هکتار با حمایت مالی ستاد فرمان امام (ره) ۱۵۵ هزار و ۲۰۰ هکتار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

سپری یادآور شد: با توجه به ریسک بالای فعالیت در بخش کشاورزی می‌طلبد کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند و امید می‌رود امسال با اطلاع رسانی بهتر شاهد افزایش سطح اراضی کشاورزی زیر پوشش بیمه در استان باشیم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: غرامت ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.