چین اعلام کرد یک ناوشکن آمریکایی حریم آب‌های اقلیمی کشورش را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه ینی شفق، چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک کشتی جنگی آمریکایی حریم آبهایش را در دریای جنوبی چین نقض کرده است.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کشتی یو اس اس بنفولد، به آب‌های منطقه‌ای چین در نزدیکی «جزایر نانشا» در دریای جنوبی چین تجاوز کرده است.

در این بیانیه آمده است نیرو‌های ارتش آزادی بخش خلق چین روند کامل نظارت و ردیابی را به انجام رساندند و به این ناوشکن آمریکایی هشدار دادند.

«تیان جونلی» سخنگوی ارتش چین نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که این اقدام به شکلی جدی، حاکمیت و امنیت چین را نقض کرده و دلیلی محکم بر راهبرد سلطه و نظامی سازی دریای جنوبی چین است.

او همچنین آمریکا را یک خطر امنیتی کامل در دریای جنوبی چین خواند و این کشور را بزرگترین مخرب صلح و امنیت منطقه عنوان کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است چین حاکمیتی غیر قابل مناقشه بر جزایر دریای جنوبی چین و آب‌های مجاور آن دارد.

اظهارات مقامات چنی در حالی بیان شده که آمریکا نیز به نوعی به این تجاوزگری خود اذعان کرده است. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک ناوشکن را به منظور به چالش کشیدن آنچه «ادعا‌های بیش از حد دریایی» در دریای جنوبی چین خوانده شده، اعزام کرده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های خبر گزارش دادند به دنبال ورود غیر قانونی یک ناو شکن نیروی دریایی آمریکا به قلمروی دریایی چین و هشدار نیروی دریایی این کشور، ناو آمریکا مجبور به ترک منطقه شد.

گفتنی است سالیان سال است که کشور‌های فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و چین بر سر حاکمیت بر دریای جنوبی چین دارای اختلافاتی هستند که این اختلاف‌ها در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار