رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان از افزایش تقاضا برای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی یاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روح الله اعظمی رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : با وجودی که پیش‌بینی می‌شد برای سال تحصیلی جدید ۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند، این آمار به نزدیک ۱۵ هزار ثبت‌نامی رسیده است.

او گفت : استقبال خانواده‌های کرمانشاهی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تاجایی است که ظرفیت خیلی از این مدارس در استان تکمیل شده، متقاضی برای ثبت نام وجود دارد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: پارسال حدود ۱۴ هزار نفر در مدارس غیردولتی استان کرمانشاه تحصیل کردند که این تعداد چهار درصد مجموع دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس استان را شامل می‌شود.

اعظمی سپس اشاره‌ای هم به دلایل استقبال خانواده‌های کرمانشاهی از ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی داشت و افزود: یکی از علل استقبال خانواده‌ها از ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی مجهز بودن این مدارس به امکانات و تجهیزات الکترونیکی است.

او با بیان این‌که مدارس غیردولتی غالبا از تجهیزات به روزتری در امر آموزش استفاده می‌کنند، ادامه داد: این مدارس در کنار استفاده از تجهیزات مدرن‌تر، امکان بیشتری برای برگزاری کلاس‌های آموزشی فوق برنامه دارند که همه این‌ها کیفیت آموزش در این مدارس را بالا می‌برد.

او اشاره‌ای هم به محدودیت‌های مدارس غیردولتی برای ثبت نام دانش‌آموزان داشت و گفت: این مدارس اغلب مکلف به تشکیل کلاس‌ها با تعداد محدودتری از دانش‌آموزان هستند، لذا امکان رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و دستورالعمل های بهداشتی در صورت حضوری شدن آموزش‌ها در این مدارس در شرایط کرونایی است.

اعظمی سپس با بیان اینکه هم اکنون با احتساب مدارس بزرگسال ۱۵۲ مدرسه غیردولتی در استان فعال است، گفت: دو مدرسه امسال به مجموع مدارس غیردولتی استان اضافه شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.